Senaste nytt

Vilken lounge på Los Angeles - LAX (BAEC Gold)

johhenrik

Medlem
Jag har en flight med BA från LAX om ett par veckor. Jag inser jag nog aldrig flugit BA från LAX förut, så jag undrar vilken lounge som rekommenderas av er. Hittade inget vettigt när jag sökte här. Jag flyger Club World och har BAEC Gold. Jag antar det är Tom Bradley jag kommer flyga ut ifrån? :)

Verkar finnas några olika att välja på enligt OneWorlds site.
 

doc

Medlem
När jag flög senast från LAX för tre år sedan använde jag oneworld Los Angeles-loungen som hade en First class del. Den var ganska liten och inget speciellt direkt. Det ser ju lite annorlunda ut på oneworlds hemsida nu, så jag har tyvärr inte jättemycket att komma med.
 
Terminalen är relativt nyrenoverad och numera rätt trevlig för att vara USA faktiskt. Flera bra restauranger och en hel del shopping. Förut kändes ju terminalen som en lång korridor från 60-talet typ. Det enda som jag tycker är lite jobbigt nu är att om man handlar viss taxfree så hämtas påsen ut i gaten vid påstigning, ett enda stort kaos när en 380 boardas... Qantas First Class lounge är riktigt bra tycker jag. Har varit grym A la carte de gånger jag varit där och baren med bartender är välfylld. Sen har jag för mig att det finns en BA business och en BA first lounge också men jag kan komma ihåg fel och att det är annat oneworld bolag som står för dom, jag går alltid förbi dem till Qantas.

Star Alliance nya lounge är stor och har uteterass men tycker inte den är så bra i övrigt. Sist när jag flög Swiss lämnade jag faktiskt loungen och gick ner en våning till steak houset istället.
 

Homer

Medlem
Behöver du fråga om sånt? har du aldrig varit där besöker du naturligtvis båda, de flesta tycker Qantas nya lounge är bäst.

AA:s flyg avgår från T4, loungen där är sådär dock bra för att vara en AA lounge,
man får gå mellan T4 och Tom Bradley om man vill så det går att besöka alla 3 loungerna,
men då måste man gå genom säkerhetskontrollen.


Google streetview: Los Angeles International First Lounge Walkthrough | Qantas




Champagne som erbjöds:
Laurent-Perrier Brut
Mumm Brut
Nicolas Feuillatte Brut Reserve
Nicolas Feuillatte Brut Rose
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Behöver du fråga om sånt? har du aldrig varit där besöker du naturligtvis båda, de flesta tycker Qantas nya lounge är bäst.
Ptja, jag hälsar på en polare, så jag kommer minimera min tid på flygplatsen. Har ingen lust att springa runt om jag ska vara ärlig. :) Men visst, jag hade nog normalt sett försökt hinna med alla som finns, för skojs skull.
 
Qantas First class lounge alla gånger när man är på TBIT, bra A la carte meny och ok duschar om man vill fräscha till sig och de gånger jag varit på plats har det varit ganska lite människor också.
 
Toppen