Senaste nytt

Skyways köper Cimber?

JacobGBG

Medlem
Från samma källa som jag nämnde i tidigare tråd så kan jag bekräfta att Skyways definitivt är i rörelse för att plocka flertalet konkursartade och/eller mindre europeiska flygbolag. Hur The Masterplan ser ut däremot kan man bara spekulera om, den miljardär som är finansiär gillar dock att ha fast grepp om tömmarna så det kommer nog innebära lite toppstyrning.
 

Concorde

Founding Member
Sterling kursade för ca. tre år sedan vill jag minnas. Cimber Sterling tog vid och är nu nära samma öde. Kanske dags att låta skeppet sjunka för gott?
 

Kristofer

Medlem
Frågan är också vad avsikten är. Varför köper denna ukrainske affärsman upp förlustflygbolag i Skandinavien?
 

Kristofer

Medlem
Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » Skyways köper Cimber

Danska flygbolaget Cimber Sterling har vacklat på ruinens brant och spekulationerna om hur bolaget ska räddats har varit många. Nu visar det sig att det blir Mansvell Enterprises Ltd som i ett första skede lägger in 165 miljoner i Cimber Sterling. Fullföljs avtalet, det handlar ännu bara om en icke-bindande överenskommelse, är det nästa steg i arbetet på att skapa ett stort regionalt flygbolag i Norden. I dagsläget har de Skyways, City Airlines och Cimber Sterling en sammanlagt flotta på närmare 50 flygplan och 3 miljoner passagerare årligen.
 

Gnopps

Medlem
Jag gillar att sälja Cimber, de har bra priser som går att kombinera med alla andra flygbolag. Mycket smart upplagt för ett regionalbolag.
 
Toppen