Senaste nytt

Söker Köpenhamn-Hawaii med stopover i Detroit.

Tostarp

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? CPH
  • Var är din destination? Hawaii
  • När vill/behöver du resa ut? 2015NOV28
  • När vill/behöver du komma hem?2015DEC15
  • Hur länge vill du vara borta? Hawaii ca 10-12 dagar, Detroit ca 7 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? C eller premium economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Kvittar
  • Vad är din budget? (per person) max SEK20.000
  • Vad är det viktigaste för dig? Sova
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Stopover i Detroit ca 2015DEC09 därefter hemresa.
 

bnr

Medlem
Är du väldigt bunden vid datum för utresa, resa till Detroit och resa hem eller kan du flexa +- 2 dagar?
Får upp priser runt 20 KSEK med Matrix om jag söker på exakt NOV28, DEC09, DEC15. 3,7 KSEK billigare om man kan flexa lite med datumen.
 

bnr

Medlem
Exempel 1 - flexade datum
ex1.PNG


Exempel 2 - fasta datum
ex2.PNG


Sedan så är det alltid vist att akta sig för codeshare...
 

bnr

Medlem
Är du säker på att de är i SEK? Är de inte i DKK?
Väldigt väldigt väldigt väldigt bra poäng, kan inte poängteras nog.
De är i DKK, jag har klantat mig och ej tänkt på att det är departure city (CPH) som också används som sales city, varpå priserna visas i DKK.
Tack @Dr. Miles.

@Tostarp - Verkar som att det blir svårt (sett till de resultat som Matrix direkt levererar) att hitta med exakta datum, flexade datum landar på 16,3 KDKK som motsvarar ~20,5 KSEK.
 

Tostarp

Medlem
Ledsen för sent svar men det var lite mycket just nu som det heter...

Jag håller lite här då jag väntar på lite mer indata.

Nu raskt till frågan om hur man går vidare om man väljer ett av dessa alternativen? Ringer man diret till bolaget och bokar?? Ledsen men har absolut noll koll hur processen är..?
 

bnr

Medlem
Bäst är att söka på bolagets webbsida innan du ringer. Om du ringer och bokar åker du på en avgift (om du inte har status, alt. om biljetten inte går att boka online (t.ex. avvikande routing/flighter som ej syns online)

Ej helt säker på hur sökresultatet blir när det är olika bolag som flyger de olika benen. Men sök på de olika bolagens webbsidor och kolla. Ev kan man få diffar på några hundra kronor jämfört med resultatet på Matrix, ej säker på om det "bara är så" eller om Matrix gäller över allt annat.
Det finns andra på forumet som har bättre koll på det.
 
Toppen