Senaste nytt

Hjälp oss till Fiji

erc

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Skandinavien
  • Var är din destination? Fiji (NAN)
  • När vill/behöver du resa ut? 24 januari +/- dagar
  • När vill/behöver du komma hem? 14 december -1 eller -2 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Economy (tyvärr....)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? One world eller Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) max SEK10000 per person
  • Vad är det viktigaste för dig? Att nå Fiji
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Vi stannar gärna i en/två dagar i Los Angeles på väg dit eller hem

Jag har utan framgång försökt använda dealen GOT-LHR-LAX och ONT-DWT-LHR-OSL som bas för en intressant biljettering men hittar inget bra.

Vi vill spendera så lång tid som möjligt på Fiji men kan gå med på några dagar i Los Angeles både på hem- och returresan.

Hjälp!
 

erc

Medlem
Njae... då ökar vi hellre till SEK12000-13000. Vi skulle gärna vilja göra en RTW av trippen och jag söker vilt.
 

Jakob

Medlem
Jag flyger till Beijing imorgon och stannar ett par nätter. Sedan flyger jag Beijing-Hong Kong-Fiji och på vägen tillbaka Fiji-Hong Kong-Shanghai. Åker med Cathay pacific till HK och Fiji Airways till Fiji. Ingen jättekul flygning i economy.
 

mjulven

Medlem
Ser mycket svårt ut att få till en resa på 10 000kr. Detta då det i princip kostar 10 000 för en flygbiljett direkt från USA till Fiji. De billigaste biljetterna ser ut att gå antingen via Korea eller Australien. Men du landar likväl på 13 000. Det kan eventuellt vara värt att invänta någon deal till Fiji med direktflyg från någon flygplats runt stilla havet men jag har ingen aning om/när dessa kan dyka upp.

Vid närmare eftertanke så går det nog att ordna. Boka var och en för sig ARN-HKG (Turkish Airlines, kostar ca 4500 kr) och HKG-NAN (Korean air kostar ca 5300). Se till att ha en natt för layover i Hong Kong ifall nu flygen skulle skita sig. Vill du ha allt på en bokning, se texten ovan.
 
Last edited:

erc

Medlem
Men Hong Kong gick det riktigt bra. SAS GOT-ARN-HKG för under 3000/person. Korean HKG-ICN-NAN för cirka 5000/person.
 
Toppen