Senaste nytt

Res med Flygbussarna och tjäna Eurobonuspoäng

Jacob

Medlem
Från 19 mars tjänar man extrapoäng i Eurobonus när man reser med Flygbussarna förutsatt att biljetten köps i förväg på Flygbussarnas websida.

Enligt Flygbussarnas marknadschef är det även på gång att man ska kunna tjäna poäng vid köp genom mobil-appen. Köp som görs på annat sätt, t.ex. på flygplatserna eller ombord på bussarna, ger inte poäng.

Bussresan ger en poäng per krona som biljetten kostar. Så en tur och returbiljett Stockholm City-Arlanda som kostar 198 kronor borde ge 198 Eurobonuspoäng.

Grym nyhet! :)

(Källa: Pressrelease)
 
Det gäller alla biljetter som köps i webbshoppen enkel TR 10 kort 1kr = 1 poäng
Man får inga poäng på de så kallade båtbuss linjerna: Viking Line och Destination Gotland
 

Jacob

Medlem
Jag får utgå från att det gäller både Stockholm, Göteborg och Malmö.

Faktiskt en av de bättre mileage runs man kan göra, åka fram och tillbaka till Arlanda, 200 poäng per gång. Det är ju mer än man får på low economy inom Skandinavien.
 

Ubbe

Medlem
Faktiskt en av de bättre mileage runs man kan göra, åka fram och tillbaka till Arlanda, 200 poäng per gång. Det är ju mer än man får på low economy inom Skandinavien.
Men som sagt är det ju extrapoäng och inte statushöjande vilket low economy är. Hade varit kul om antalet segment räknades.. :cool:
 

rob74

Medlem
Trevlig nyhet för framtida resor!
Köpte just en ToR på bussen från Landvetter. Sist jag var här, före jul, kostade det (om jag minns rätt) 150 kr - nu 189 kr. Då blir det alltså att förköpa framöver.
 

gdaily

Medlem
För mig är det här skitbra nyheter! Jag brukar nämligen alltid om det går ta SJ-tåget till Arlanda för att spara pengar jämfört med Arlanda Express (om SJ-tågen har rimliga anslutningstider) men hemresan från Arlanda blir alltid med dyra Arlanda Express. Varje gång så undrar jag för mig själv om en halvtimme extra med buss är värt pengabesparingen, och kommer fram till: nej, vi tar Expressen.

Det här är exakt det som får mig att väja det billigare alternativet i stället, man är ju poängnörd ut i fingerspetsarna.
 
Toppen