Senaste nytt

Airbus 320 utan monitorer ombord?

AABack2ARN

Medlem
Igår var första gången jag flög med SAS nya A320 och gillar dem skarpt.

Men jag blir lite fundersam till varför SAS har beställt plan helt utan IFE-monitorer? Visst har många med sig egen padda/smartphone idag men planen borde ha beställts innan det blev så vanligt som det är nu och dessutom tillåtet att använda under hela flygningen.

Det känns som SAS är ett av få bolag som inte har någon form av monitorer ombord på såpass nya plan. Det kan ju trots allt användas för att visa säkerhetsgenomgången, flygkartan och anslutningsinformation i CPH, ARN och OSL även om man inte visar film/serier eller liknande.

Har SAS gjort en sedvanlig klassiker och sin vana trogen beställt en specialkonfigurerad version..? ;) Eller är det så otroligt mycket billigare att hoppa över IFE?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
A

Aurora

Guest
Igår var första gången jag flög med SAS nya A320 och gillar dem skarpt.

Men jag blir lite fundersam till varför SAS har beställt plan helt utan IFE-monitorer? Visst har många med sig egen padda/smartphone idag men planen borde ha beställts innan det blev så vanligt som det är nu och dessutom tillåtet att använda under hela flygningen.

Det känns som SAS är ett av få bolag som inte har någon form av monitorer ombord på såpass nya plan. Det kan ju trots allt användas för att visa säkerhetsgenomgången, flygkartan och anslutningsinformation i CPH, ARN och OSL även om man inte visar film/serier eller liknande.

Har SAS gjort en sedvanlig klassiker och sin vana trogen beställt en specialkonfigurerad version..? ;) Eller är det så otroligt mycket billigare att hoppa över IFE?

SAS har leaset sine nye airbuser fra et leasingselskap, de er ikke fabrikknye. De kommer fra bl.a kingfisher, indigo og litt her og der.
 

Agö

Medlem
Igår var första gången jag flög med SAS nya A320 och gillar dem skarpt.

Men jag blir lite fundersam till varför SAS har beställt plan helt utan IFE-monitorer? Visst har många med sig egen padda/smartphone idag men planen borde ha beställts innan det blev så vanligt som det är nu och dessutom tillåtet att använda under hela flygningen.

Det känns som SAS är ett av få bolag som inte har någon form av monitorer ombord på såpass nya plan. Det kan ju trots allt användas för att visa säkerhetsgenomgången, flygkartan och anslutningsinformation i CPH, ARN och OSL även om man inte visar film/serier eller liknande.

Har SAS gjort en sedvanlig klassiker och sin vana trogen beställt en specialkonfigurerad version..? ;) Eller är det så otroligt mycket billigare att hoppa över IFE?
SAS har väl inga nya A320 i dagens flotta? Det är gamla kärror från Indigo, Kingfisher och Spanair.
 

Agö

Medlem
Ja, det ser jag fram emot. Blir riktigt trevligt med dessa kärror.

Den enda nackdelen med dagens A320-flotta, som jag ser det, är att de är tämligen högljudda. Detta gäller i synnerhet SE-RJE och SE-RJF som ju har 15 år på nacken.
 

AABack2ARN

Medlem
Å fasen är de så gamla! Kabinen gav helt klart ett nytt intryck liksom det faktum att de var relativt nymålade. Där ser man vad skenet kan bedra... :)

Noterade OY-KAR lät väldigt mycket vid start. SE-RJF flög jag med på morgonen och tyckte inte den lät riktigt lika mycket men å andra sidan halvsov jag då.
 
Toppen