Senaste nytt

Världens tio bästa Business Class produkter enligt DesignAir

Jag tycker theDesignAir bloggen är rätt trevlig. Dom har utsett världens tio bästa Business Class produkter 2015: TheDesignAir’s Top 10 Business Classes 2015 | TheDesignAir

10: China Airlines
8: Finnair
8: Qantas
7: British Airways
6: Korean Airways
5: Japan Airlines
4: Cathay Pacific
3: Qatar Airways
2: Singapore Airlines
1: Etihad Airways

Många liknande listor brukar vara helt galna men jag undrar om dom inte lyckats få till åtminstone top 5 precis som jag hade röstat. Vad tycker du?

PS. Man blir ju sugen på att boka Etihad Airways snarast :)
 
Last edited:

ACervin

Medlem
Inte så tokigt. Det hela bygger på att man hamnar i respektive bolags nya kabiner. Är personligen inte så förtjust i BAs kabin, äldre antagligen, trångt. Qantas nya kabin finns bara i ett fåtal flyg i nuläget. Stärker mig i uppfattningen om att Etihad måste planeras in, man är ju trots allt Etihad Gold. Singapore och Qatar tillhör mina favoriter i nuläget. Singapores nya breda läderfåtölj är i min erfarenhet det bästa för skinkorna och nattsömnen.
 

agehall

Medlem
Jag vet inte om dessa listor alltid här rätt. Visst, vissa bolag är nog väldigt bra hur man än jämför, men i slutändan är en av de viktigaste sakerna för mig bemötandet ombord och det kan vara lite si och så på ganska många av bolagen på listorna ovan...
 

Voyageur

Medlem
Intressant att Finnair slår Emirates enligt listan. Finnair har väl en högst alldaglig business.
 
Värdelös lista. Det luktar nog lite sponsring...

Utveckla istället! JonasC:s sponsorfria topp 10 lista vill vi nog alla se och kommentera. Jag tyckte topp 5 var bra.

Jag vet inte om dessa listor alltid här rätt. Visst, vissa bolag är nog väldigt bra hur man än jämför, men i slutändan är en av de viktigaste sakerna för mig bemötandet ombord och det kan vara lite si och så på ganska många av bolagen på listorna ovan...

Samma utmaning!

Jag tror listan var fokuserad på den hårda produkten.
 

Magino

Medlem
Eftersom Finnairs stol finns med på listan som inte existerar ännu utan har premiär i höst tappar i alla fall jag all trovärdighet av listan.
Av listans top 5 har jag inte provat någon av dem i business på long haul, eller singapores äldre stol har jag provat samt några av dem i första klass. Men av vad jag har hört och läst känns top 5 inte helt taget ur luften. Dock så saknar jag personligen EVA airs "nya" produkt på top 10 listan.
 

agehall

Medlem
Samma utmaning!

Jag tror listan var fokuserad på den hårda produkten.

Min poäng är att utan att ha kriterium för hur man mäter, så är det bara allmänt tyckande. Det är fullt möjligt att de verkligen har rätt, men så länge de inte gör något systematiskt, så är det ungefär lika intressant som att någon hävdar att Norwegian har världens bästa affärsklass.

Jag har ingen relation till någon av skaparna av dessa listor och har därför ingen aning om hur jag ska värdesätta deras tyckande. Om Jacob skriver en lista så har jag enklare att förhålla mig till den och därmed skulle den ha ett visst värde även om den inte är 100% systematiskt framtagen.
 
Toppen