Senaste nytt

Qatar A350

HON-II

Medlem
Flög för andra gången med QR:s A350. Jag måste säga att jag är rätt så imponerad. Väldigt luftig och väldesignad kabin i business. I och med att den är så mycket större än C kabinen på 787 (med samma typ av stolar), så känns det inte så "komprimerat", och det blir mycket tystare med mindre ljud av skrikande barn från Y kabinen (fr.a. i de främre raderna). Mitt intryck är också att A350:an är tystare under flygningen än 787 (som redan i sig är rätt så "tyst"). En mycket positiv upplevelse.

IMG_6180.jpg
Många av medpassagerarna passar på att fotografera kabinen...

IMG_6186.jpg
En rymlig och luftig business kabin somär ungefär dubbelt så stor som QR:s 787 C kabin
 
Flög för andra gången med QR:s A350. Jag måste säga att jag är rätt så imponerad. Väldigt luftig och väldesignad kabin i business. I och med att den är så mycket större än C kabinen på 787 (med samma typ av stolar), så känns det inte så "komprimerat", och det blir mycket tystare med mindre ljud av skrikande barn från Y kabinen (fr.a. i de främre raderna). Mitt intryck är också att A350:an är tystare under flygningen än 787 (som redan i sig är rätt så "tyst"). En mycket positiv upplevelse.

Visa bifogad bild 38355
Många av medpassagerarna passar på att fotografera kabinen...

Visa bifogad bild 38356
En rymlig och luftig business kabin somär ungefär dubbelt så stor som QR:s 787 C kabin
Tystare ja, såg en mätning på Youtube som nån nörd gjort: 60 db mot 80 db när planet är uppe på marschhöjd.
 

LarsCph

Medlem
Det ser rigtig fint ud. Jeg har kun prøvet QT 787 i business class og syntes faktisk det er fint at kabinen ikke er så stor - jeg syntes det gør oplevelsen lidt mere "eksklusiv" i forhold til en større kabine. Jeg vil tro at hvis man sidder på række 8/9 vil man stadig kunne opleve lyd fra economy kabinen? Det er det kun de 2 sæder på række 6 i 787 som har dét problem. Men jeg kan godt se at kabinen faktisk ser lidt mere luftig ud end 787 gør.

Men godt ser det ud. Jeg skal med 787 + 777ER fra København til Bali på fredag med hele familien i business (2 voksne + 3,5 år gammel datter) vi glæder os rigtig meget. Har ikke prøvet at flyve med børn familie+børn hos QT tidligere, og er lidt spændt på hvordan den noget mere private indretning på 787 fungerer som familie i forhold til de lidt ældre kabiner hvor man kan sidde mere klassisk ved siden af hinanden.

Jeg ville personligt rigtig gerne prøve A380... Konceptet med lounge/bar område om bord er helt enkelt bare værd at prøve :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

pep

Medlem
... Jeg har kun prøvet QT 787 i business class og...Jeg ville personligt rigtig gerne prøve A380...
QT= QR? A380 er svær at slå. Det bedste jeg har prøvet nogensinde i luften. Jeg bryder mig ikke om (og har næppe råd til...) lukkede kabiner. Glæder mig til A350. Man siger at Af alle jordiske glæder, er forventningens er den største Jeg forstår hvad HON-II siger at luft og lidt højere til loftet er vigtigt. Minder mig om min elskede Ilhyusin-96...
 

LarsCph

Medlem
Ja - jeg mente QR... Hehe - burde bare droppe alle de forkortelser :) Og ja, A380 hos enten Qatar Airways eller eventuelt Emirates - tog jeg gerne en lille omvej for at prøve. Jeg ville bestemt ikke heller have noget imod at prøve en af de lukkede kabiner - men det får jeg nok ikke nogen til at betale og at tage hele familien med på First står ikke lige for sådan rent økonomisk...

Gad vide hvad det koster i point at upgrade fra business til first hos Qatar Airways? Jeg når at have 3-4 ture til Østen med dem i business inden for et års tid, det må da blive lidt lidt...
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Flew the Qatar Airways A350 Economy Doha to singapore and found the experience to be very good.

I even wrote a poem on their superior IFE system.
 
Toppen