Senaste nytt

Flygplatser i Tokyo: Haneda eller Narita

Vilken flygplats föredrar du i Tokyo?


  • Total voters
    23
Jag har varit i Tokyo några gånger och alltid flugit via Narita som ligger långt ifrån stadskärnan men som är hyggligt ansluten med tåg och buss. Nu senast landade jag på Haneda och jag är imponerad. Flygplatsen är mindre men läget är betydligt närmare - särskilt om man ska hålla till i stans södra stadsdelar. Rent och fräscht - jag hade kunnat äta middag på toalettgolvet på den handikapptoa jag använde för att byta om innan incheckningen (lite pressat schema!).

Lite struligt att man inte fick använda Fast Track som Qatar Airways Business Class passagerare men det är nog enda klagomålet.

Vad tycker ni - vilken flygplats i Tokyo föredrar ni?
 

agehall

Medlem
Jag har bara varit på NRT, men jag återkommer med åsikt efter September när jag testat HND.
 

ACervin

Medlem
Samma här, NRT endast, JAL loungen väldigt trevlig och Tempel turen om du har några timmar över är ett måste.
 

DrKlas

Medlem
Enda fördelen jag kan komma på med Narita är att Sas och många andra flyger dit och inte till Haneda. Jämför man själva flygplatserna och transport till och från är Haneda min solklara favorit.
 
Enda fördelen jag kan komma på med Narita är att Sas och många andra flyger dit och inte till Haneda. Jämför man själva flygplatserna och transport till och från är Haneda min solklara favorit.

Visst är det så - i slutändan är det ju bokningen/flighten/bolaget som avgör men alltfler flyger till Haneda har jag sett så ibland har man möjlighet att välja.
 

palmen

Moderator
Jag har bara haft ankomster till Haneda och aldrig någon avgång.
Gillar läget bättre med Haneda och det har alltid gått fort att komma igenom immigration och få väskan, upplever det som att det går snabbare att komma igenom immigration och allt på Haneda jämfört med Narita.
 
Nu har jag bara ankommit till HND men de jag märkte där att de verkar vara organiserat, som japanerna är duktiga på. Dock avsaknaden av fast track i passkontrollen var märkbart när man anlände med Lufthansa vid 14 tiden på dagen.... Även fast man flög First fanns ingen fast track i passkontrollen dock levereras bagaget väldigt fort.

NRT har en del trevliga lounger men flygplatsen i sig ligger en bit ifrån stan men närheten till Narita city gör den ändå godkänd. Bra service i loungen och smidig incheckning som även den var bra organiserad.

Föredrar nog Narita!
 

Thomasn

Medlem
Haneda, tack vare läget. ( I alla fall för mig). Mycket enkelt och snabbt att ta sig in till stan med Monorail.
 
Toppen