Senaste nytt

One.com och Eurobonus 554 poäng/köp

ESSA

Medlem
Såg att One.com gav 554 poäng för varje köp till Eurobonus.
Tänkte köpa "reflexväst.nu" men för det första fixar de inte å ä eller ö.
För det andra går det inte att bara köpa domänen hos dem. De säljer bara webhotell-paket.
Annars hade det känts som väl förtjänta poäng!
Billigaste paketet verkar landa på totalt 370:-
 

gdaily

Medlem
Med tanke på att jag ska köpa ca 100 domäner kommande månaden så gjorde jag nästan i byxorna nu. Om någon kan komma på hur/om man kan köpa bara domäner hos one.com så blir jag alltså överlycklig.
 

Resenären

Medlem
Såg att One.com gav 554 poäng för varje köp till Eurobonus.
Tänkte köpa "reflexväst.nu" men för det första fixar de inte å ä eller ö.
För det andra går det inte att bara köpa domänen hos dem. De säljer bara webhotell-paket.
Annars hade det känts som väl förtjänta poäng!
Billigaste paketet verkar landa på totalt 370:-
Tack.
362:50kr kostar domänen jag har hos one.com. Måste kolla detta med EB poäng!
15 GB ingår och man kan använda den som man vill, dvs utnyttja deras mall för hemsida, eller ladda upp egna sidor.
 

ESSA

Medlem
Med tanke på att jag ska köpa ca 100 domäner kommande månaden så gjorde jag nästan i byxorna nu. Om någon kan komma på hur/om man kan köpa bara domäner hos one.com så blir jag alltså överlycklig.

Skojar du!
Innan jag kollade med dem hann jag tänka att jag kanske orsakar totalhaveri av deras och Eurobonus servrar. ;-)
Deras utländska kundtjänst meddelade att de bara erbjöd webhotellspaket.

Jag är självklart intresserad också ifall någon kommer på en workaround. ;-))
 

El0

Medlem
Precis som ESSA fick jag samma svar via chatt med one.com support:

Francis: hello there !

Francis: im sorry but we do not have a package for domain alone. In order to purchase a domain, you will also need to purchase the webspace

:(

Gissar att man inte får några poäng om man beställer och sedan nyttjar deras
"Riskfritt 15 dagars
återbetalningsgaranti "

:)
 

agehall

Medlem
Tack.
362:50kr kostar domänen jag har hos one.com. Måste kolla detta med EB poäng!
15 GB ingår och man kan använda den som man vill, dvs utnyttja deras mall för hemsida, eller ladda upp egna sidor.

Det "ingår" aldrig lagringsutrymme eller liknande i en domän. Det är något helt annat man köper ifall det ingår sådant... I det här fallet är det ett webhotell som säljer sina tjänster och snarare skickar med ett domännamn i paketet än tvärt om.
 
Toppen