Senaste nytt

Guldkortsinnehavare

Per N

Medlem
Ni som har haft guldstatus på Emirates några år, händer det någon gång att man får erbjudande att köpa Award biljetter med reducerat antal poäng eller någon annan typ av deal? Jag har haft guld under en begränsad tid och om man jämför med tex Thai där jag haft guldstatus i många år så kommer det med att antal förmåner som inte Emirates har, tex senaste åren där man fått köpa en Award biljett för 50% av normalpriset.
 

nissefalk

Medlem
Jag hade Guld på Emirates mellan 2007 och 2012, kan inte minnas några 50% off kampanjer, jag använde dock i stort sett aldrig mina miles för fria resor utan spenderade dom på uppgraderingar istället som oftast var båttre value per mile.
Med Guld kan du uppgradera ombord om det finns plats, jag har gjort det några gånger och det fungerar smidigt.
 

Per N

Medlem
Att uppgardera ombord måste vara det bästa. Då har man uteslutit möjligheten att bli uppgraderad vid boarding och med guldkort har man ändå haft tillgång till lounge.
 
Hade guldet under förra året och såg inget vad som var i närheten av en kampanj från Emirates sida. Uppgraderingar är det som jag ser mest värde hos dom efter som att awards har såna höga bränsleskatter är de knappt värt att lägga på economyresor.

När jag flög en T/R Stockholm - Auckland i First fick jag ihop ca: 70 000 miles, dessa använder jag sen för en uppgradering på mig och min mor från Dubai - Stockholm, business -> first. Det är värde!
 

MarSecLtd

Medlem
Guld de tre senaste åren, aldrig sett ett erbjudande för status medlemmar. Håller med @simon_says91 att värdemässigt använder man poängen till uppgraderingar. Blev några C till F när jag flög med Emirates, väljer idag andra bolag med bättre kundservice.
 

Flying P

Medlem
Att uppgardera ombord måste vara det bästa. Då har man uteslutit möjligheten att bli uppgraderad vid boarding och med guldkort har man ändå haft tillgång till lounge.
Är det humana eller hutlösa priser att uppgradera med poäng på Emirates? Star Alliance upgrades är ju fruktansvärt dålig affär då de i flesta fall måste bokas i Y elle B, samt att poängen som krävs är för höga imho.
 
Är det humana eller hutlösa priser att uppgradera med poäng på Emirates? Star Alliance upgrades är ju fruktansvärt dålig affär då de i flesta fall måste bokas i Y elle B, samt att poängen som krävs är för höga imho.
Emirates har två olika poängsatser för uppgraderingar. Vissa biljetter är flex och andra mindre flex, dom första med mycket flex kostar 25500 poång att uppgradera economy -> business -> first. Dom mindre flexbiljetterna kostar 32500 poäng, båda dessa exemplen är Stockholm - Dubai one way. För att förtydliga detta ytterligare när jag pratar om flex och mindre flex är de alltså revenue (cashbetalda biljetter) som kostar olika mängder poäng att uppgradera.

Sen har dom också olika regler när de gäller uppgraderingen av vissa biljetter. Vissa bokningsklasser i Economy, alla lowflex går inte att uppgradera förens vid check in. Alla businessbiljetterna går att uppgradera redan efter bokningstillfället om platser finns tillgänliga.

Det vanliga tillgängliga platserna på Stockholm - Dubai (award och uppgradering) brukar vara 7 platser i business och 1 plats till first, detta förutsätter att det finns minst 20 platser lediga i business kabinen eller 4 platser i first lediga.

Tar man det vidare finns en spärr i systemet som släpps precis 5 dygn innan avgångstid om det finns fler än 6 platser lediga i first class öppnas totalt 3 award/uppgraderingsplatser för bokning. Dessa exempel är också tagna enbart på Stockholm - Dubai sträckan men fungerar nog snarlikt på samtliga sträckor Emirates flyger.
 
Toppen