Senaste nytt

Self Service Drof Off Machines på Schiphol

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Antar att flera av er mycket frekventa resenärer provat våra Self Service Drop Off Machines på SPL.. Några kommentarer kring detta? Hälsningar Karin
 

agehall

Medlem
Även om jag flyger mycket, så har jag faktiskt bara varit i AMS (dvs utan att vara i transit) en enda gång och då hade jag inget incheckat bagage.

Personligen undviker jag oftast självincheckningsmaskiner av alla slag (oavsett bolag och flygplats). Vid 9/10 av mina resor är det ändå visum som ska kontrolleras etc, så någonstans måste jag ändå prata med en fysisk person. Dessutom är kön till priority checkin oftast ganska kort.

Den finess som jag dock ser med de automatiska transfer-automaterna som finns på AMS, är att man ibland kan köpa uppgraderingar relativt billigt där. Det är dock väldigt slumpmässigt när detta erbjuds, vilket jag tycker är synd.
 

Jacob

Medlem
Är det dessa det handlar om?

Self-service baggage drop-off points at Schiphol - KLM.com

Misstänker att många här bara byter flyg på Schiphol och många försöker nog undvika att checka in väskor.

Jag har dock testat Qantas self service drop off machines och det är ganska smidigt om man redan är incheckad och har en tagg på väskan. Dock tyckte deras maskin att min väska var för stor för att kunna hanteras av automaten.
 
Den finess som jag dock ser med de automatiska transfer-automaterna som finns på AMS, är att man ibland kan köpa uppgraderingar relativt billigt där. Det är dock väldigt slumpmässigt när detta erbjuds,
Jag tvilar på att dessa erbjudanden är slumpmässiga. Liksom vid OLCI är det snarare så att de säljer uppgraderingar när Y är överbokat, för at slippa uppgradera passegerare gratis.

Johan
 

agehall

Medlem
Jag tvilar på att dessa erbjudanden är slumpmässiga. Liksom vid OLCI är det snarare så att de säljer uppgraderingar när Y är överbokat, för at slippa uppgradera passegerare gratis.

Det var tidigare min teori, men erfarenheten säger att det inte riktigt stämmer.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Nej, det är inte slumpmässigt utan har att göra med tillgänglighet. Johan, om du pendlar till AMS, reser du alltid med KLM?
 
Toppen