Senaste nytt

Vad skulle ni välja? Lufthansa Airbus A380 eller Swis Airbus? Business produkt båda.

ACervin

Medlem
Resa CPH - SFO i maj. Uppdraget tillåter businessbiljett. Funderar på att försöka uppgradera på poäng till F på utresa. Någon som vet vad det kostar? Vad jag förstår så tycker många att Swiss businessprodukt är bättre men är A380 bekvämare. Utresan kommer att ske dagtid där mat o service är viktigare. Hemresan blir ju mer sova. Vilken stol att föredra? Mixa LH med LX? Men på vilket håll?

Tacksam på förslag från framför skynket habitueerna
 

MarcusC

Medlem
LX LX LX, MIna argument är att business kabinen på 380 är så stor, bara testat en gång, men servicen var inget vidare. Förvisso är A380 väldigt tyst och rymlig. Men LX kabin mindre, personligare service. Bättre IFE skärm etc. Att uppgradera till F, så,har ju båda en utmärkt produkt. Men har du möjlighet välja hade jag definitivt valt Swiss i business
 

Svenska73

Medlem
Personligen tycker jag att Lufthansas business produkt är en av de sämre. FRA undviker jag också om jag kan. Såvida du inte är Miles & More så har jag funnit att det är svårt att uppgradera med poäng (EBS).
 

agehall

Medlem
Valet mellan A380 med LH eller A340 med LX är svårt tycker jag. Men i C skulle jag nog luta åt LX faktiskt.
 

ACervin

Medlem
Tackar för tipsen. Låter som Swiss levererar en bättre produkt. Ingen som hejar på Lufthansa? Har övervägt BA. Uppdragsgivaren sitter i England så dom skulle nog tycka det var bra och mina poäng hamnar till ingen status nytta då EBG nog ryker i alla fall. Men Zurich är ju en smidig flygplats och kanske en liten chans till poängupgradering.
 

Bonden

Medlem
F på LH A380! kombinerat med FCT är en väldigt, väldigt bra!

Med business så åker du såklart bäst med LX!
 

ACervin

Medlem
LX leder helt klart! Tack för länken till LH C klass i A380. Förstår nu att det är de gamla stolarna. Verkar som även snarkandet kommer att vara mer komfortabelt med LX. Återstår att fundera på om jag skall byta allians (Qantas/BA) med tanke på kommande flytt till Australien.
 
Toppen