Senaste nytt

Menzies Aurora på Arlanda T2 + inrikesflygning

Hej,

Jag har Priority Pass via Amex Plat och flyger en hel del inrikes (Norwegian) dvs Arlanda terminal 4.

Har någon koll på layouten på Arlanda om det funkar att gå mellan Menzies Aurora loungen, som ligger i utrikesterminal 2, och inrikesterminal 4? Isåfall, hur lång tid tar det att gå från A till B? Menziesloungen i T2 verkar vara den närmaste loungen från T4.

mvh
Ulf
 

Jonas H

Medlem
Jag har gjort det några gånger eftersom den slår SAS T4-lounge med hästlängder. Inga problem i sig med avståndet och gångtiden, 5 minuter kanske. Beroende på tidpunkt på dygnet så kan det ju vara lite kötid i security som man behöver ta hänsyn till eftersom man behöver gå ut igen.
 

Delayed

Medlem
Jag har gjort det några gånger eftersom den slår SAS T4-lounge med hästlängder. Inga problem i sig med avståndet och gångtiden, 5 minuter kanske. Beroende på tidpunkt på dygnet så kan det ju vara lite kötid i security som man behöver ta hänsyn till eftersom man behöver gå ut igen.
Så det är inga problem att komma airside på T2 om man åker inrikes från T4?
 

Jonas H

Medlem
Nej, du kommer in på alla terminaler. Mellan T2 och T5 går det dessutom en mycket diskret skyltad buss airside.
 
Toppen