Senaste nytt

Statusmatch till Skyteam Elite Plus

Seinan

Medlem
Har någon här lyckats matcha EBG / EBD till China Airlines? Jag försökte i Nov utan respons, återigen i början av Dec.
Canadien, fick du något svar från China Airlines? Vill matcha mitt EBD mot något som ger lounge access med KLM har dock inga planer på att flyga med dom och har inte hittat någon annan som lyckats :)
 

VonMögen

Medlem
Fick ingen direkt superrespons från China airlines. Fick samma svar som tidigare raporeterats att de ville att man skulle bifoga sin bokning till t.ex. Taipei för att matcha till Emerald. Någon som har tips på annat bolag där det kan vara värt med ett försök till match?
Jag fick match via EBG. Sitter med ett grönt fint CI Elite Plus kort på handen som jag förhoppningsvis slipper använda ... Blir enbart Scary Team i absoluta nödfall. Jag matchade i oktober och blev snabbt uppgraderad på mina CI sidoer men kortet dröjde några veckor.
 

DrKlas

Medlem
Nu på Alitalias egen hemsida
Status match promo

Om jag läser informationen rätt så bör man kunna matcha ett EBD till Freccia Alata Plus och då är en av förmånerna att ge bort ett Freccia Alata "guldkort" (som EBG bör matchas till). EBS bör matchas till Ulisse-nivån. Som EBD kan man alltså efter några steg av matchande och givande skapa en guld- och en silvermedlem hos Sas och en platinum-, två guld och en silvermedlem hos Alitalia. Sen kan man ju fortsätta med att matcha dessa till Air Berlin eller något annat bolag ...
 

Thornado

Medlem
Om jag läser informationen rätt så bör man kunna matcha ett EBD till Freccia Alata Plus och då är en av förmånerna att ge bort ett Freccia Alata "guldkort" (som EBG bör matchas till). EBS bör matchas till Ulisse-nivån. Som EBD kan man alltså efter några steg av matchande och givande skapa en guld- och en silvermedlem hos Sas och en platinum-, två guld och en silvermedlem hos Alitalia. Sen kan man ju fortsätta med att matcha dessa till Air Berlin eller något annat bolag ...

Min kollega matchade just sitt EBD nu i veckan, och från vad jag kunde se när han visade mig idag så hade han fått Freccia Alata (inte Plus).
Det kan ju dock hända att Alitalia inte har full koll på EBD (och kanske bara såg Star Gold-loggan på hans kort) och därför gav honom guld, så det kan nog vara värt att explicit säga att man vill ha Freccia Alata Plus.
 

olo

Medlem
En klar skillnad är ju att Alitalia statusen även ska (allt inte klart än?) gälla på Etihad Airways Partners, alltså
  • Etihad
  • Jet Airways
  • airberlin
  • Air Serbia
  • Air Seychelles
  • Etihad Regional

Går det att kombinera Etihad och SkyTeam i samma FFP, är det en stort fördel.

Vad gäller giltigheten är är det aktivitet under 24 månader som gäller:
May miles earned expire?
According to the MilleMiglia Program Rules and Regulation (art.5.19), if there has been no miles earning activity with Alitalia, Air One or one of the airline or commercial partners in the last 24 months, your miles could expire.
To check if you have any expiring, check your balance or call the MilleMiglia call-centre. To renew miles validity all you need to do (before expiry date) is to do anything that foresees earning of miles: a flight with Alitalia or Air One or one of the airline partners, or use one of the program’s commercial partners services.
(Alitalia - FAQ - MilleMiglia Program)

Någon som har tittat på hur intjäningen/uttagen skiljer sig mot FlyingBlue?
 
Toppen