Senaste nytt

"Familj får 30.000 för försenad semester"

011430121

Medlem
Är väl helt enligt EU261/2004 om det inte var vädret eller vild strejk.
Jag har ingen erfarenhet när det gäller LH och EU261/2004, hänvisar till mina erfarenheter med BA (2 stycken) som har skött dessa fall exemplariskt, svar efter 3 dagar pengar på kontot eter ytterligare 4 dagar.
 
S

SPG1

Guest
Har väntat I 9 veckor nu på LH. Förra ggn tog det bara 6 dagar. man får iofs ett svar om att de har mycket att göra men 9 veckor med tysk umpa umpa effektivitet är ju som 3 år med sas kalender.
 

Chrille

Medlem
Lufthansa är väl som andra bolag, dom ger sig inte i första rundan. Fast man tycker ju att dom skulle följa ARN.
Tufft av familjen att dra på sig 200 kkr i rättegångskostnader, med risk att förlora...
 
Last edited:

seat56f

Medlem
Eftersom LH slogs så hårt ligger det ju nära till hands att tro att det här var ett gränsfall och därför rätt intressant att få reda på domskälen för ev framtida case. Har @Flygadvokaten koll på vad förseningen berodde på?
 

olo

Medlem
Det framgår även att Lufthansa krävde omprövning av ARNs rekommendation, vilket ARN gjorde utan att ändra sin inställning.
Så något borde de ha slagits för. Framförallt är 30 kkr << 200 kkr, som rättegångskostnaden för familjen blev. Till det tillkommer Lufthansas egna kostnader.
 
Toppen