Senaste nytt

Hilton gratis wifi för alla Hhonors?

Flying P

Medlem
Gick in på Hilton Hotels and Resorts - Find Hotel Rooms och möttes av denna screen.
upload_2015-7-2_7-46-51.png


Gäller det alla hotell oavsett nivå? Jag tolkar det iaf så. Någon som har mer information?
Om det stämmer så är det ett stort steg i rätt riktning att ge gratis wifi till sina gäster.
 

joemume

Medlem
Japp, det stämmer. Sedan kan man köpa "Premium Access" om man behöver bättre prestanda. Nyheten är ett par månader nu och helt klart ett steg att gå ifrån de gammalmodiga regelverket kring Internetaccess på Hilton och många andra amerikanska hotellkedjor.
 

Flying P

Medlem
Japp, det stämmer. Sedan kan man köpa "Premium Access" om man behöver bättre prestanda. Nyheten är ett par månader nu och helt klart ett steg att gå ifrån de gammalmodiga regelverket kring Internetaccess på Hilton och många andra amerikanska hotellkedjor.
Fint! Detta gör ju att jag antagligen bokar in mig på Hilton istället för Radisson under mitt nästa besök i Kina.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tostarp

Medlem
Du borde nog kolla upp detta mer nogrannt om du ska till 'speciella' Hilton som typ Conrad Maldiverna. Satellit-internet är inte billigt och jag vet inte om dom släpper till detta gratis?

Jag vet dock inte om jag har rätt eller fel om detta, men baserat på erfarenhet lär det nog finnas undantag...
 

Homer

Medlem
Du borde nog kolla upp detta mer nogrannt om du ska till 'speciella' Hilton som typ Conrad Maldiverna. Satellit-internet är inte billigt och jag vet inte om dom släpper till detta gratis?

Jag vet dock inte om jag har rätt eller fel om detta, men baserat på erfarenhet lär det nog finnas undantag...

Nej du alldeles rätt, de står ju uttryckligen

This update doesn’t apply to hotels where there is a resort charge.
 

Flying P

Medlem
Det verkar inte gälla förrän from augusti. Har nästa besök i juli. Kan nog bli ombokning från Hilton. Det tar principiellt emot att betala extra för internet på hotell 2015.
 

matte_ante

Medlem
Har varit gratis på alla Hilton (doubletree och Hampton inn) i USA jag bott på denna vecka. Är statuslös. Som nämnts tidigare är det endast premium som kostar.
 
Toppen