Senaste nytt

Flyg till Oslo via London. Vad göra?

Brandten

Medlem
1.Varifrån vill du börja din resa? ARN
2.Var är din destination? OSL
3.När vill/behöver du resa ut? 10-13/7-2016
4.När vill/behöver du komma hem? Vara hemma på ARN senast 19/7-2016
5.Hur länge vill du vara borta? 6-9 dagar.
6.Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
7.I vilken kabinklass? Ekonomi
8.Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vad som helst förutom DY och FR.
9.Vad är din budget? max 1500kr
10.Vad är det viktigaste för dig? Hitta något spännande att göra på min mellanlandning.
11.Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ja vart som helst.

Tänkte flyga över till Oslo snart och råkade snubbla över en flight med BA via LHR för 1136kr vilket var riktigt bra pris tycker jag! Det ger mig 8h stopp på LHR så lite planespotting hade varit nice. Eller en mycket trevlig lounge.

Har ingen dator framför mig så kunde inte göra något avancerat sök varken här, Google, eller någon matrix (som jag inte vet hur jag använder ändå) så därav min fråga här.
 

Brandten

Medlem
Följdfråga: Sista flygbussen som jag måste ta går 2305 och BA770 landar 2225. Om flyget skulle bli försenat från LHR så blir det en ofrivillig natt på OSL. Kan man begära kompensation för detta isåfall? Annars är risken för stor känner jag då det KAN bli en ganska dyr biljett i slutändan mot att flyga SK direkt tidigare på dagen för 800kr.
 

AABack2ARN

Medlem
Nej det har du nog svårt att begära kompensation av BA för. Blir planet 40 minuter sent så lär du få det tufft. Dock kan du få kompensation från kortförsäkringen, beroende på villkoren för ditt kredit/betalkort.
 
Toppen