Senaste nytt

Livet som fraktkurir (Liverapport)

Vaknar med ett ryck idag på morgonen och kollar mobilen, klockan är 08:09 och har fått ett meddelande: ARN-HEL-TLL 1330??

Ett vanligt standardmeddelande man får när de gäller ett kurirjobb. Skönheten med mitt vanliga jobb när man är ledig längre tid på grund av ett skiftschema är att man kan ta såna här extraknäck. Snackar med min kontakt på firman som säger att smidigast blir att stanna en natt i Tallinn. Tar bara någon timme sen har jag flighterna bokade, Finnair ut och Estonian Air hem.

Klockan är nu 11:10 och jag rör mig från mitt hem på Södermalm för snabb resa ut till Arlanda med Expressen där jag skall möta upp budet.

Fortsättning följer under dagen.
 
Nu på Arlanda Express, hinner bara sätta mig ner innan telefonen ringer, okänt nummer, vem kan nu detta vara? Det var bara budet som meddelade att han är på plats om 20 min på Arlanda varpå i samma ögonblick börjar mitt tåg rulla. Boarding mot Helsingfors om 1 timme och 20 min.

image.jpg
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Fixter

Medlem
Det vore väldigt korkat att posta något här om det rörde sig om att frakta knark.

Verkligen inte..... Det hoppas jag att du förstår! o_O

Får se vad det är när jag möter upp men oftast reservdelar.... Skall inte väga mer än 5 kg enligt firman.
Det vore väldigt korkat att posta något här om det rörde sig om att frakta knark.

Verkligen inte..... Det hoppas jag att du förstår! o_O

Får se vad det är när jag möter upp men oftast reservdelar.... Skall inte väga mer än 5 kg enligt firman.

Det förstår jag mycket väl, råkade glömma en styck ;)

skulle själv gärna ha liknande jobb :D
 

Brandten

Medlem
Ha det så bra, Simon!
Ja, man får rejäl adrenalinboost när man få ett meddelande eller telefonsamtal fyra timmar innan avgång och någon frågar, "Kan du åka till Kina idag?" :)

Vet inte om du fått det eller om någon annan här på forumet har det men hur funkar det I praktiken? Bokar du själv flyget? Blir det vilken routing och klass som helst för att ta sig dit? Spännande iallafall och hade gärna dragit iväg på något sådant. :)


Det förstår jag mycket väl, råkade glömma en styck ;)

skulle själv gärna ha liknande jobb :D
Haha passa dig Fixter. Ironi-antennerna har aldrig fungerat på det här forumet. :D
 
Toppen