Senaste nytt

American Express Centurion Lounge

palmen

Moderator
Någon som brukar nyttja någon av dessa lounger i USA?
Såg på instagram imorse att det "som vanligt" var knökfullt på SFO, men att den i Las Vegas skulle vara ritkigt bra för frukost.

Verkar som att man behöver vara Centurion eller Platinum för att komma in, men man kan även betala sig om man har ett annat Amex, 50$ per dag?
Om man betalar för en dag, kan man komma och gå i loungen som man vill då? Det händer ju trots allt att man passerar samma flygplats 2 gånger samma dag ibland :)

Jag kommer att resa från både LGA och MIA i sommar utan att ha lounge access och funderar på om det kanske är värt ett besök i dessa lounger.
 

johhenrik

Medlem
United har väl en lounge där? Eller har den försvunnit?
Ok Har en AA-flight därifrån den 22 jul om jag minns rätt. Får väl sitta i en vanlig bar då helt enkelt. :) Eller så kanske Diners har en lounge man kan använda, who knows. Räknar inte med någon längre tid på flygplatsen iaf.
 

Homer

Medlem
Ok Har en AA-flight därifrån den 22 jul om jag minns rätt. Får väl sitta i en vanlig bar då helt enkelt. :) Eller så kanske Diners har en lounge man kan använda, who knows. Räknar inte med någon längre tid på flygplatsen iaf.

AA då är det väl inrikes det handlar om, så lång näsa.
Flyga med BA däremot ger tillgång till en lounge, som är i klass med SAS Gold lounge CPH/ARN + att du förväntas ge dricks.
 

Kiev

Medlem
Se Access to The Centurion network .

Det kostar alltså $50 för att komma in en dag om du inte har AmEx Platinum eller Centurion. Tveksamt värde skulle jag säga.
Note: Certain Platinum Cards may display the name and/or logo of a third party merchant or financial institution. For questions about eligibility of these Platinum Cards for complimentary access to The Centurion Lounge, please call the number on the back of your Card.
Noen som vet om (Norsk) SAS Amex Platinum kvalifiserer?
Tipper den ikke gjør det, men hvem vet :rolleyes:
 

kristerj

Medlem
Ok Har en AA-flight därifrån den 22 jul om jag minns rätt. Får väl sitta i en vanlig bar då helt enkelt. :) Eller så kanske Diners har en lounge man kan använda, who knows. Räknar inte med någon längre tid på flygplatsen iaf.
Det finns en OK Diners/tredjepartslounge på LAS i terminalen som AA använder, trevlig personal där.
 

karho

Medlem
Ta en för laget @palmen och köp en dagsbiljett för att få till en rejäl recension!

Lucky verkar gilla: "Joe Biden (rightly) said that LaGuardia Airport feels like a third world country. The Centurion Lounge is hands down the nicest space in the airport, and really is the only thing that makes any amount of time in the airport pleasant. This is a gorgeous lounge with great food and top notch service.": Review: AmEx Centurion Lounge New York LGA Airport - One Mile at a Time
 
Toppen