Senaste nytt

Behöver råd, reser med barn och hyfsat tomt på platser

jonten

Medlem
Reser till JFK med Delta i ekonomi om ett par veckor, jag & barn på 11 år. Polaren med fru och två barn.
När vi köpte resan bokade vi platser brevid varann på två rader. Vi är helt hundra på detta.

Idag när vi båda går in och kollar så är platserna borta och vi skall då välja nya.
Det finns 11 st lediga platser i ekonomi, utslängt över hela planet. Knappt 2 rader i rad. Och självklart mittenplatser bara.
Det finns gott om platser i ekonomi plus och Business.

Jag skall självklart ringa imorgon, men hur skall man agera när vi reser med barn? Kommer du uppgradera oss eller hänvisar till incheckningen att lösa det?
 

SNIFF

Medlem
Antagligen har det blivit någon form av equipment change varpå alla platser har kastats om. Tyvärr måste man ibland hålla lite koll på sin bokning, även om man inte tycker det ska behövas...

De gånger detta hänt mig, att barnfamiljer/min egen familj har blivit utspridda, så har personalen skött det rätt snyggt. Jag skulle ringa och vara lagom upprörd. Som barn tyckte jag at det var skönt att flyga och sitta avskilt från familjen. Sedan får man ju också respektera sina medresenärer, hade jag misskött mig hade jag fått onda ögat från mor eller far som båda är väldigt resvana. Det kan ju vara lite av ett äventyr för 11-åringen att sitta själv också om personen i fråga tycker det är OK. Gällande de andra barnen är det ju svårt att säga hur det kan utveckla sig.

Ring och bråka på dem, det är alltid svårt att hävda att man ska bli uppgraderad för något som man har friskrivit sig från men jag tycker du ska kräva en lösning.

Fick du betala för platserna är det bara att stå på dig.
 
Toppen