Senaste nytt

Business Class biljett till Mumbai (helst OW)

Frobbert

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Mumbai
  • När vill/behöver du resa ut? 22:a juli 2015 (eventuellt tidigare)
  • När vill/behöver du komma hem? ca 4 september (eventuellt tidigare)
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Oneworld, kollat Qatar och BA
  • Vad är din budget? (per person) 25 000kr
  • Vad är det viktigaste för dig? kortare restid, Upplevelsen ombord, Biljettpris
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Hej!

Jag är ny på forumet, läst det ett tag men inte skrivit något! Jag är 35 år och bor i huvudstaden med min fru. Mitt resmönster är ca 3-4 longhaul per år, mest i C, 3-4 intra europa i arbetet reser jag mest mest inom Sverige ca 10-15 ggr/år, brukar välja flyg från Bromma för att spara tid.

Om cirka 1 månad så ska jag och min fru åka till Mumbai och vara bort i ca 4-5 veckor. Vi har planerat att åka den 22 juli men det kan komma sig att vi behöver åka tidigare, vi behöver även vara flexibla med hemresan då vi inte vet vistelsetiden exakt! Då till den stora frågan, hur ska vi resonera avseende biljett ska vi köpa den nu eller avvakta för att eventuellt slippa behöva boka om utresan? Har kollat med Qatar de har bra flighter med ok priser (ca 22 000sek/pers), 150 usd i ombokningsavgift per resa, verkar vara samma priser både med lång och kort framförhållning. Vågar man hoppas på någon ny 2-4-1 deal från Qatar? Vi kommer att resa med 2 spädbarn så helst inte för långa tranfertider och max ett byte.

//Indian summers
 

Flying P

Medlem
Kan du tänka dig bolag utanför OW så finns det bla Swiss, Lufthansa, Turkish, Air France och Jet airways för mellan 15000-18000 SEK per person.
 
Toppen