Senaste nytt

Och när jag trodde att Swiss redan var perfekta.........

Senator

Moderator
Jag kommenterade väl i en annan tråd för någon vecka sedan att jag tyckte LX 1249 som avgår 09:45 från Arlanda var lite schizofren: senast fick jag frukost (nu i februari) medan jag fick lunch senast. Flera här på BC hade väl också fått lunch på denna.

Jag kommenterade detta till personalen, det hade också en annan passagerare gjort. Jag ombads genast att fylla i ett av deras formulär, och det gjorde jag och tänkte inte mer på detta.

Nu på morgonen får jag sedan ett samtal från Swiss i Basel, där den trevliga herren introducerar sig och att han har talat med produktavdelningen och fått bekräftat att det är frukost som gäller. Jag var tydlig med att påpeka att jag uppskattade samtalet, samt att deras produkt i affärsklass var bäst i klassen.

Det är precis så man skall bedriva kundtjänst. 11 av 10 möjliga poäng till Swiss. Hoppas nu moderbolaget håller uppe flaggan till DC i morgon!
 

Homer

Medlem
Då är ju frågan vad du skrev i formuläret?
att du önskade att det skulle vara extended breakfast eller lunch?
 

MarcusC

Medlem
Trevligt, känns verkligen som de bryr sig. Önskar man kunde få samma gensvar från "moderbolaget" LH. Som SEN tycker jag tyvärr de är rätt kassa på att ge vettiga svar.

Skulle ju också gärna se LX till GOT, City/Skyways flyger ju linjen, men tror inte ens de har någon code share / samarbete medd LX.

Vi Gbg are får väl skriva till LX och efterfråga en linje....:) kanske de lyssnar!
 

Senator

Moderator
Nu kommer väl dessa nya Bombardier CSeries i 2014 blir det väl dags för Sveriges baksida att få uppleva detta också ;)
 
Nu kommer väl dessa nya Bombardier CSeries i 2014 blir det väl dags för Sveriges baksida att få uppleva detta också ;)
Bombardier till ARN, why? Trodde det var mer pax till ZRH från storstaden.:p

Nu skulle de bara flyga från GOT så man kunde flyga med dem lite smidigare...
Håller med om det, men vi har ju rätt mycket LH trafik ändå, vi måste väl jobba mer med att göra GOT mer intressant till stora bolagen. Om det nu blir ett val mellan en ny linje till NYC eller LX till ZRH då väljer jag det första. :)
 

Senator

Moderator
Med tanke på att det går några A319 till OSL varje dag så borde det finnas trafikunderlag för dubbla GOT-ZRH också.
 
Toppen