Senaste nytt

Var äter man lunch på Arlanda?

Jonas C

Medlem
Kanske en märklig fråga, men har ofta en tendens att slarva med måltiderna när jag reser från Arlanda. Främst då jag ofta förväntar mig att det finns något ätbart i loungen vilket det sällan gör. Undrar därför om det finns något bra ställe på Arlanda där man kan käka en prisvärd lunch, helst för omkring hundralappen. Ser helst att det ska ligga utanför säkerhetskontrollen.
 

AABack2ARN

Medlem
Då är det väl i praktiken SkyCity du har att välja på. Jag skulle tro att Kitchen & Table (Clarion Hotel) har bra lunch, men den kostar nog mer än 100-lappen.
 

falling

Medlem
Eftersom jag äter lunch där nästan dagligen kan jag väl ge några tips, men runt 100 kr blir svårt.
Kitchen & tanke absolut även On my way (Restaurangen vid Radisson). Dessa brukar vara bra, men kostar väl ca 130-140.

Itamae är också bra, sushi samt varmrätter - fast sushibitarna är lite för små i min smak.

Runt 100 kr kommer jag bara på McDonalds, Max eller Alfredos. Alfredos har dagens, det funkar väl men är inget jag går till speciellt ofta.
 

HCas

Medlem
Senast jag var på Arlanda tänkte jag käka på lunchrestaurangen ovanför gamla incheckningen i T5, men de verkade ha ändrat koncept och någon bricklunch med vanlig lunchmat fanns inte i sikte. Eller fattade jag helt fel?

Annars var det ett bra ställe förut, vanlig lunchmat, hyfsade priser vad jag minns, och bra utsikt.
 
Arbetar ute på Arlanda och brukar äta mina luncher hos Índochíne och då beställa deras "sallad índochíne" innehållandes strimlad marinerad entrecôte på en bädd av sallad med nudlar och chillimajonäs, smakar som godis. Kostar 129 SEK men känner du någon med badge får du den för 90 SEK.
Restaurangen finns belägen till höger precis innan Clarion hotells entré i sky bridge.
 

Jonas C

Medlem
Har käkat på Kitchen&Table innan, men var inte så jätteimponerad. 135kr för lunch känns prisvärt, så det kanske är värt att ge dem ett till besök. Alfredos för 80kr låter annars som ett vettigt val.
 

NotRyan

Medlem
Har käkat på Kitchen&Table innan, men var inte så jätteimponerad. 135kr för lunch känns prisvärt, så det kanske är värt att ge dem ett till besök. Alfredos för 80kr låter annars som ett vettigt val.
Ett av valen på Alfredos brukar ofta vara Kebab-tallrik (om man nu har fäbless för Turkiskt ;)), förutom dagens pasta, dagens pizza etc
 
Toppen