Senaste nytt

Osannolik uppgradering på United!

Totopez

Medlem
Hittade ingen passande tråd, men vill dela det som hände i förrgår.

Skulle flyga LAX-HNL med UA, i economy. Familj på fyra personer, jag EBG, resten statuslösa.
Vid gaten noterar jag att flighten är full i economy med 20 man på väntelista. Däremot finns det 14 platser kvar i "First" med fyra på uppgraderingslistan.

Jag går till disken och frågar om det finns några möjligheter, agenten kollar våra boardingkort och mitt eb-kort, tyvärr sir, det finns inte. Nähä, tack ändå.

Men vid boarding händer det. Det piper till om mitt bp. Den andra agenten säger "Seat change? Oh, you got lucky!" Sedan pep det även för resten av familjen. Fyra op-ups som EBG på en full UA-flight, när händer sådant?

Sedan är deras 757 inte mycket att hänga i julgran, men det slår economy med hästlängder...
 

AABack2ARN

Medlem
Gratulerar. Otroligt i många avseenden måste jag säga. Har nog aldrig sett (på AA) att det varit så många platser lediga i F på den sträckan utan motsvarande ännu längre kö av passagerare som vill uppgradera sig.

Njut av Hawaii :)
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

SNIFF

Medlem
Grattis!

Själv har jag gjort tre flighter med UA på senaste tiden och haft rätt mycket flax.

Blev ombokad till en sex timmar tidigare flight. Dock nedgraderad från first till eco men det är ok då flighten var 21 minuter.

Hann med ett anslutande flyg med tre minuter connection time. Dock slarvade de bort bagaget men rätt rimligt m.a.p de tre minuterna...
 

agehall

Medlem
Det är inte vanligt, men om de inte har fullt med egna eliter (vilket antyds av att uppgraderingslistan var så kort) så plockar de gärna upp andra eliter. I USA fyller de ju kabinerna framifrån, så är det inte fullt i F vid boarding så blir det fullt då...
 

JensE

Medlem
Grattis till uppgraderingen.

Lite ot.
Jag har lyckas få till seatblock i F från dom trevliga damerna i flagship loungen JFK. Tror detta förhindrade att någon stackare inte fick sin gratis uppgradering :) Enda lediga sätet i främre kabinen var brevid mig.
 

agehall

Medlem
Det låter helt galet - säker på att sätet inte var trasigt? Jag vet inte när jag senast såg en domestic-flight i USA som inte var full i F.
 

JensE

Medlem
Det låter helt galet - säker på att sätet inte var trasigt? Jag vet inte när jag senast såg en domestic-flight i USA som inte var full i F.
Helt säkert.
- I put in a seat block for you sir, Not sure what it really does in reality.
Var en long haul 767 mellan JFK och MIA. Var inget jag efterfrågade. Hon sade att det var en equipment swap mellan 757 till 767 och ville bara kolla av att jag var ok med nya platsen och lade in blocken.
 
Toppen