Senaste nytt

SAS är vimsiga, vad ska jag lita på?

Rbee28

Ny medlem
Hej på er alla

På måndag så kommer jag att flyga SK589 till Bryssel. Den avgångstid som står på min bokning på sas.se är 07:50. I morse så fick jag ett av standardmailen som SAS brukar skicka ut några dagar innan resan, "Två dagar kvar till din Bryssel-resa" med lite väder, avgångsinfo osv. Det som var oroväckande var att där istället stod 07:05! Mycket underligt, så jag gick in på sas.se igen och kollade och där stod visst 07:50.

För att undvika missförstånd så testade jag att ringa telefonsupporten, dom hade noll koll känns det som. Svaret jag fick var att "ja, ni verkar ha blivit ombokade till 07:05", mycket underligt påstod jag och påpekade att jag inte fått något ombokningsmail och att det fortfarande står aktuell information på sas.se. "Jo, men så är det." svarade personen.

Jahaja. Nu på kvällen så testade jag att checka in på sas.se och där står FORTFARANDE mycket riktigt 07:50 på mitt boarding pass.

Kan jag alltså utgå ifrån att telefonsupporten var helt vimsiga och att avgång är den som står på BP?
 

Rbee28

Ny medlem
Hum...Flightradarn säger olika avgångstider olika dagar för SK589

SK589 - Flights list - Flightradar24

Hur kunde du checka in mer än 24h innan?
Ja precis, det är mycket information som säger olika. Men om mitt boarding pass säger en sak så får jag nästan lita på det, annars vore det konstigt.

Det brukar ju oftast gå bra att checka in mer än 24h innan. Oftast så har jag bara testat ungefär 28h innan men nu testade jag bara för skojs skull vid 23 idag och det gick bra och check-in sidan sa inte ifrån... bara att tacka och ta emot - jag fick iaf välja platser först.
 

AABack2ARN

Medlem
Veckan som gått verkar SK589 haft avgångstid 07:05, men nästa vecka är det "blanda och ge" på avgångstiderna... Men det vore mycket märkligt om inte planet går 07:50.
 

ekf

Medlem
Jag skulle inte lita för mycket på det där mailet med tips inför din kommande resa...

Jag bokade GOT-ARN-VBY T&R häromdagen, igår fick jag ett mail med tips inför min resa till Stockholm....
 
Enligt Swedavia så går flyget 07.50 imorgon.
uploadfromtaptalk1435475837515.png
 
Toppen