Senaste nytt

Club Carlson prisgaranti - väntar på svar

agehall

Medlem
Jaha, och där avslog CC mitt claim mot hotels.com eftersom de tyckte de fick priser i USD och inte i ZAR, som är hotellets valuta. Har skickat ett svar och förklarat att man måste gå runt den automatiska geolocation som hotels.com gör för att det ska bli rätt. Ska bli spännande att se vad de säger...
 

Bringman

Medlem
Jaha, och där avslog CC mitt claim mot hotels.com eftersom de tyckte de fick priser i USD och inte i ZAR, som är hotellets valuta. Har skickat ett svar och förklarat att man måste gå runt den automatiska geolocation som hotels.com gör för att det ska bli rätt. Ska bli spännande att se vad de säger...

De greppar verkligen efter halmstrån när det gäller att komma undan prisgarantin.
 

agehall

Medlem
Japp. Jag ledsnade på dem och bokade skiten via hotels.com istället. Priset var ju så pass mycket bättre att det inte är värt att tjafsa med dem. Däremot ska jag nog ta och ringa Club Carlson imorgon och berätta vad jag tycker om sånt här. Har man en prisgaranti så kan man inte hålla på och tjafsa om sånt här. Dock såg jag att hotels.com faktiskt tar betalt i USD om man försöker boka det aktuella hotellet via "rätt" version av deras site. Går man till den svenska siten blir man dock debiterad i SEK.
 
Toppen