doc
Medlem
Kära vänner!
Imorgon ska jag åka till Pittsburg och när jag tänkte checka in online ser jag att jag har blivit ombokad utan att någon har meddelat mig detta. Tanken var att åka 08:40 ARN-HEL-JFK-DCA-PIT med ankomst 20:47. Biljetten är en köpt biljett i business och domestic first. Nu är jag ombokad ARN-HEL-JFK-CLT-PIT med ankomst 23:26, dvs 2,5 timma senare. Det går inga tidigare flyg med US/AA från JFK ens med byte till PIT. Vad har jag för rättigheter? Jag vet att EU-reglerna inte gäller eftersom biljetten är köpt av US Airways, men har jag någon rätt att bli ombokad så jag kommer fram i tid? Rutten är mest för att optimera poäng och de borde jag ju få enligt originalbokningen i alla fall.
Tacksam era synpunkter.
Imorgon ska jag åka till Pittsburg och när jag tänkte checka in online ser jag att jag har blivit ombokad utan att någon har meddelat mig detta. Tanken var att åka 08:40 ARN-HEL-JFK-DCA-PIT med ankomst 20:47. Biljetten är en köpt biljett i business och domestic first. Nu är jag ombokad ARN-HEL-JFK-CLT-PIT med ankomst 23:26, dvs 2,5 timma senare. Det går inga tidigare flyg med US/AA från JFK ens med byte till PIT. Vad har jag för rättigheter? Jag vet att EU-reglerna inte gäller eftersom biljetten är köpt av US Airways, men har jag någon rätt att bli ombokad så jag kommer fram i tid? Rutten är mest för att optimera poäng och de borde jag ju få enligt originalbokningen i alla fall.
Tacksam era synpunkter.