Senaste nytt

Kvarglömda saker SAS, EWR

Flög med SK909 och glömde min iPad i sätet på planet.
Satt i godan ro i nya businesskabinen, lite för god ro för jag glömde naturligtvis min platta i sätet.
På SAS hemsida säger man att man ska kontakta flygplatsen men på Newarks flygplats hemsida säger dom att man ska kontakta flygbolaget. Så det känns som ett litet limbo.
Jag hoppas det går att lösa när jag ska åka hem igen på söndag.
Är det någon som har erfarenhet av kvarglömda saker i kabinen?
 

Kebalibre

Medlem
Kontakta SAS eftersom du glömt den ombord.
Jag har gjort det på en EK-flight i DXB och fick tillbaka det jag glömt, lycka till.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Vaniljvodka

Medlem
Min sambo glömde sin iPhone i nåt skrymsle i C-sätet och kom på det först när vi satt i taxin in till Manhattan. Jag letade upp nåt nummer och fick prata med nån vid SAS incheckningsdiskar som lyckades få tag på gatepersonal som lovade leta och ringa upp. Ett par timmar senare så ringer dom och säger att vi kan komma ut till EWR och hämta telefonen. Räddade ju helgen kan man säga.

Hoppas du får tag i din iPad.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Jag har glömt min iPad i stolsfickan på AF en gång. Den hittades efter några dagar, men det var via AF jag fick tillbaka den och inte, som jag först hänvisades till, via flygplatsen.

Det här är helt klart ett område där servicen till kunder skulle kunna harmoniseras och förbättras. Men är man av med sin padda skulle jag inte chansa utan ringa alla jag kan hitta ett nummer till. Risken är ju dock att den inte hittades vid städningen och därför åker tillbaka med planet innan den hittas, så det kan ta ett tag att lokalisera den...
 
Jag lämnade i stolsfickan en hyfsat nyinköpt iPhone för ett par år sedan på en flight från LLA till ARN. Uppmärksammade inte förrän jag var hemma i min bostad att mobilen var borta då frugan talade om det för mig. Hon blev helt enkelt uppringd av en uppmärksam personal som dessutom ordnade vidare transport av denna iPhone till GOT, överlämnades till mig av kaptenen på SAS morgonkärra dagen efter. Telefonen hade förmodligen aldrig kommit åter om jag låst den med koder etc. eller ännu värre stängt av den.
 
Toppen