Senaste nytt

Vilka förmåner har du fått med Star Alliance silver, förutom "de uppenbara"?

Vilka förmåner har du fått med ditt Star Alliance silverkort, förutom de som listas på Star Alliance's och det kortutgivande flygbolagets hemsidor? Utöver själva förmånen, ange gärna också plats, vem som gav dig silverkortet (SAS, Aegean, Turkish, etc), flygbolaget du flög med, datum samt om det var en officiell förmån som var nedskriven någonstans eller en förmån som berodde på personalens dagsform.

Min förmån:
Fast track, Wroclaw flygplats, Aegean silverkort, inför en SAS-flygning, oktober 2014, officiell förmån (stod skrivet på skyltarna intill säkerhetskontrollen).
 
Last edited:

Flying P

Medlem
Kollega som är Frequent Flyer med Miles & More access till Lufthansas business class lounger.

PS. passar inte denna tråd bättre in i forumet för Star Alliance?
 

agehall

Medlem
Om det är *S-förmåner @Budgetresenär är ute efter, så bör man väl bara lista förmåner man fått från bolag som inte tillhör samma FFP som man har kort ifrån? Men vad är egentligen frågan? Jag blir lite förvirrad av att det pratas om "SAS respektive Star Alliance hemsidor"..
 
Om det är *S-förmåner @Budgetresenär är ute efter, så bör man väl bara lista förmåner man fått från bolag som inte tillhör samma FFP som man har kort ifrån? Men vad är egentligen frågan? Jag blir lite förvirrad av att det pratas om "SAS respektive Star Alliance hemsidor"..
Ja, det var dåligt formulerat, jag har uppdaterat titeln och texten. Vad jag menar är, om du t ex har ett SAS-silverkort så vill jag veta vilka förmåner du har fått utöver de som listas på SAS och Star Alliance's hemsidor. Om t ex du har ett Aegean-silverkort vill jag veta vilka förmåner du har fått utöver de som listas på Aegean's och Star Alliance's hemsidor, etc.
 
Last edited:
Det absolut bästa som hände mig under tiden som EBS var opup för 6 personer! på SAS Arn - Ewr från Go till Plus. Juni 2013.
Ingen annan i sällskapet hade någon status alls.
 

agehall

Medlem
Det absolut bästa som hände mig under tiden som EBS var opup för 6 personer! på SAS Arn - Ewr från Go till Plus. Juni 2013.
Ingen annan i sällskapet hade någon status alls.

Ska man verkligen se den här typen av händelser som en inofficiell förmån? Det är nog mer tur än status i det där fallet.
 

Delayed

Medlem
Det absolut bästa som hände mig under tiden som EBS var opup för 6 personer! på SAS Arn - Ewr från Go till Plus. Juni 2013.
Ingen annan i sällskapet hade någon status alls.
Är du säker på att det hade med silverkortet att göra? Jag har fått opup med EK flera gånger utan status.
 
Toppen