Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

andreas

Medlem
I korthet:
  • Eurobonus Pandion och Eurobonus Diamond kvalificerar för "Courtesy Upgrade". EBD/EBP måste finnas i PNR.
  • Gäller betalda biljetter i Go/Plus på longhaul och kan ge uppgradering till både Plus (från Go) och Business (från Go/Plus).
  • Bokningsklasserna C,D,Z,I,R,N är undantagna
  • Helt automatiserad process och uppgradering baseras på platstillgång i Plus/Business. Ingen möjlighet att påverka med manuella input.
  • Besked om uppgradering tidigast 24 timmar innan avresa och senast 3 timmar innan
  • Maximalt 5 resenärer i PNR för att kvalificera till uppgradering
  • Infant gör att hela PNR diskvalificeras för uppgradering
  • Om du uppgraderades på din senaste longhaul med SAS "Courtesy Upgrade" är man diskvalificerad för "Courtesy Upgrade" nästa resa.
  • Poängintjäning baseras på bokad biljett

/Moderator: Skärmbild borttagen efter begäran från SAS, informationen är inte publik.
 
Last edited by a moderator:

EBGGOT

Medlem
Vilket det faktiskt ser ut att vara!

I korthet:
  • Eurobonus Pandion och Eurobonus Diamond kvalificerar för "Courtesy Upgrade". EBD/EBP måste finnas i PNR.
  • Gäller betalda biljetter i Go/Plus på longhaul och kan ge uppgradering till både Plus (från Go) och Business (från Go/Plus).
  • Bokningsklasserna C,D,Z,I,R,N är undantagna
  • Helt automatiserad process och uppgradering baseras på platstillgång i Plus/Business
  • Besked om uppgradering tidigast 24 timmar innan avresa och senast 3 timmar innan
  • Maximalt 5 resenärer i PNR för att kvalificera till uppgradering
  • Infant gör att hela PNR diskvalificeras för uppgradering
  • Om du uppgraderades på din senaste longhaul med SAS "Courtesy Upgrade" är man diskvalificerad för "Courtesy Upgrade" nästa resa.
  • Poängintjäning baseras på bokad biljett
Kan vara så att det är ett skrivfel men jag finner det konstigt att bokningsklass Z inte kvalificerar för uppgradering men billigaste Go gör det.

Visa bifogad bild 37694


Det är ju för bra för att vara sant!!!!
 

Ricci

Medlem
Vilket det faktiskt ser ut att vara!

I korthet:
  • Eurobonus Pandion och Eurobonus Diamond kvalificerar för "Courtesy Upgrade". EBD/EBP måste finnas i PNR.
  • Gäller betalda biljetter i Go/Plus på longhaul och kan ge uppgradering till både Plus (från Go) och Business (från Go/Plus).
  • Bokningsklasserna C,D,Z,I,R,N är undantagna
  • Helt automatiserad process och uppgradering baseras på platstillgång i Plus/Business. Ingen möjlighet att påverka med manuella input.
  • Besked om uppgradering tidigast 24 timmar innan avresa och senast 3 timmar innan
  • Maximalt 5 resenärer i PNR för att kvalificera till uppgradering
  • Infant gör att hela PNR diskvalificeras för uppgradering
  • Om du uppgraderades på din senaste longhaul med SAS "Courtesy Upgrade" är man diskvalificerad för "Courtesy Upgrade" nästa resa.
  • Poängintjäning baseras på bokad biljett
Kan vara så att det är ett skrivfel men jag finner det konstigt att bokningsklass Z inte kvalificerar för uppgradering men billigaste Go gör det.

Visa bifogad bild 37694

Wow,...det trodde jag aldrig.....frågan är hur "Courtesy" skall tolkas dvs i mån om plats eller något annat....(?)
 

Jensik

Medlem
Jag talade med IT-support på min resebyrå idag. De är igång med uppdateringen, och hoppas vara klara under veckan. :D
Jag pratade också med IT-supporten på min resebyrå idag. De hävdade en helt annan sak såklart! Kundtjänsttjejen jag pratade med sa att SAS har informerat dem för någon vecka sedan, att det ska vara EBG prefixet för oss EBDer för allt utanför SAS egna system!
Orkade inte argumentera med henne om detta då hon var så jäkla säker på sin sak! ;)
 

palmen

Moderator
Vilket det faktiskt ser ut att vara! :)

I korthet:
  • Eurobonus Pandion och Eurobonus Diamond kvalificerar för "Courtesy Upgrade". EBD/EBP måste finnas i PNR.
  • Gäller betalda biljetter i Go/Plus på longhaul och kan ge uppgradering till både Plus (från Go) och Business (från Go/Plus).
  • Bokningsklasserna C,D,Z,I,R,N är undantagna
  • Helt automatiserad process och uppgradering baseras på platstillgång i Plus/Business. Ingen möjlighet att påverka med manuella input.
  • Besked om uppgradering tidigast 24 timmar innan avresa och senast 3 timmar innan
  • Maximalt 5 resenärer i PNR för att kvalificera till uppgradering
  • Infant gör att hela PNR diskvalificeras för uppgradering
  • Om du uppgraderades på din senaste longhaul med SAS "Courtesy Upgrade" är man diskvalificerad för "Courtesy Upgrade" nästa resa.
  • Poängintjäning baseras på bokad biljett
Visa bifogad bild 37694

Riktigt bra förmån som Diamond.
Vad händer om man redan checkat in på flighten, kan man ändå bli uppgraderad? Om inte så får det vara slut med att jaga BN#1 :)
 
Toppen