Senaste nytt

Växla American Express Membership Poäng

Mr.T

Medlem
Hej,

Jag har cirka 1.5 miljoner svenska AMEX poäng och cirka 100k amerikanska AMEX poäng. Är det möjligt att transferera de svenska poängen till det amerikanska kontot? Om det möjligt vet någon vilken kurs de använder?

Tacksam för all input!
 
Jag har för mig att jag läst någonstans på Amex hemsida att det ska gå att ta med sig poängen om man flyttar utomlands, så det borde rimligtvis fungera. Vet dessvärre inte mer än så, men testa att kontakta kundtjänst och be en liten bön för att det är någon som har koll på det som svarar.
 
Lånar den här tråden - samma ämne, ny vinkel.

Min fru har typ 800k MR som hon vill ge mig :)

Frågor:

Har det förekommit kampanjer där bättre kurs till EuroBonus än nuvarande 11:1 ges? När var den senaste och hur bra växlingskurs var det?

Antar att man kan växla MR från person A till EB hos person B, någon som vet?

Vilka andra lämpliga användningsområden har ni hittat, har t ex privata Scandic-nätter på G - är det "prisvärt"?

Med möjlighet till fler/bättre 2-4-1 vouchers via SAS AMEX i framtiden bedömer jag behovet av EB-poäng som oändligt... :)

Tack på förhand
 
Hvis i er koblet sammen via familiekonto bør de under alle omstændigheder kunne overføres til dig i sidste ende. Desværre har jeg ingen praktiske erfaringer med AMEX og Membership Rewards.

Har du overvejet om EuroBonus er det bedste sted overføre dem til? Hvis du vil flyve lidt "eksotisk" first class, kan det måske være en fordel at overføre dem til andre programmer.
 
Hvis i er koblet sammen via familiekonto bør de under alle omstændigheder kunne overføres til dig i sidste ende. Desværre har jeg ingen praktiske erfaringer med AMEX og Membership Rewards.

Har du overvejet om EuroBonus er det bedste sted overføre dem til? Hvis du vil flyve lidt "eksotisk" first class, kan det måske være en fordel at overføre dem til andre programmer.
Bra poäng med sammankopplingen - det borde som sagt strömma in till mig till slut oavsett vart man växlar.

Tänker att EB är bäst value for money givet 2-4-1 vouchern från SAS AMEX - speciellt om det förekommer kampanjer med bättre växlingskurs - men det är helt klart värt att kolla andra program som kan ge First Class som du säger...

Hoppas att det finns någon MR-räv som kan dela med sig av bästa växlingen... :)
 

Brandten

Medlem
Vet inte om det finns någon regel för att INTE väcka liv I en gammal tråd men I så fall kan en mod flytta ut detta till en ny tråd. Tittade lite I den här tråden också men den kändes VÄLDIGT gammal. Växla över Amex poäng (platinum) | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Hur som helst. Har 205000 American Express poäng och vill använda dessa på något bra vis. Tittade på ett datum att flyga ARN - OSL för 2 vuxna och 1 barn under 2 år men det skulle kosta hiskeliga 408000 poäng.

Exempel:
Vill ju inte gärna växla in det till EB-poäng om det ger motsvarande enkelresa ARN - OSL om jag kan växla det till något annat flygbolag som ger en T/R för två vuxna (om ni förstår vad jag menar).

Så hur och vart växlar jag bäst dessa poäng? Har I princip Inga poäng hos andra allianser än *A där jag har ca 100k EB-poäng om det har någon betydning för beslutet.
 

EBGGOT

Medlem
Hej, ledsen men 205,000p är ingen summa man kommer få det du önskar för .... enda du kan göra är att konvertera över det till till EB dvs ca18,600 EB och utöka din pott där ...
 
Toppen