Senaste nytt

Reseförsäkring tråd

jumbooze

Medlem
Vi borde samla detta i en tråd för sig.
Ticket Garanti vs. ERV vs. Eurocards företagsförsäkring...
 

Alf

Medlem
Jag vet inte om det lagts in en ny tråd för försäkringsdelen men jag tyckte denna försäkring lät bra så jag kollade upp den idag med ERV.
Den delen där man får tillbaka 80% av biljettkosnaden utan att ange något skäl gäller inte från 1 mars! Då faller ju den största fördelen med försäkringen. Man kan visserligen få för andra skäl som indraen semester eller sjuk hund mot intyg mm.
För mej som egen företagare är den nästan värdelös eftersom jag måste ha intyg från någon utomstående person på alla skäl till att inte kunna resa eftersom jag anses som jävig.

Det är som vanligt med försäkringar, man har väldigt lite nytta av dom när dom behövs som bäst.
 

jumbooze

Medlem
EB uppgradering ej möjligt under mars månad :( pga systembyte.

ALF: Kolla Eurocards företagsförsäkring jag tror den kan ha det du söker eller iaf så ska man kunna byta namn "gratis" om man behöver skicka någon annan...
 

MartinH

Medlem
Jag vet inte om det lagts in en ny tråd för försäkringsdelen men jag tyckte denna försäkring lät bra så jag kollade upp den idag med ERV.
Den delen där man får tillbaka 80% av biljettkosnaden utan att ange något skäl gäller inte från 1 mars! Då faller ju den största fördelen med försäkringen. Man kan visserligen få för andra skäl som indraen semester eller sjuk hund mot intyg mm.
För mej som egen företagare är den nästan värdelös eftersom jag måste ha intyg från någon utomstående person på alla skäl till att inte kunna resa eftersom jag anses som jävig.

Det är som vanligt med försäkringar, man har väldigt lite nytta av dom när dom behövs som bäst.

Aj, det var inte bra.
Jag har dock tidigare fått tillbaks "alla" pengar med intyg från uppdragsgivare, alltså inte officiell arbetsgivare. Ibland har jag själv vart uppdragsgivare åt mitt crew och det har funkat.

Som oförutsedd händelse räknas bland annat om du eller en nära anhörig blir sjuk, om du plötsligt måste åka på en tjänsteresa som du inte visste om när du bokade eller om något annat allvarligt händer.
Med intyg menar vi exempelvis läkarintyg, intyg från din arbetsgivare eller en länk till UDs webbplats om att de avråder från resor till det land som du hade tänkt resa till..


Hmm...hur länge till innan AHO gör en ny tråd av detta? :)
 

Stefan62

Medlem
Detta kanske inte hör hemma i denna tråd, men jag chansar.

Jag betalar det mesta som går med "SAS Eurobonus AMEX" - hur är den försäkringen i jämförelse med att teckna andra separata rese-försäkringar?
 

agehall

Medlem
Jag tycker att SAS EB AmEx reseförsäkring har funkat bra när jag behövt använda den. Det kan säkert finnas andra som är bättre och för att känna mig extra trygg har jag även en privat reseförsäkring kopplad till min hemförsäkring. Beroende på vad man råkar ut för, kan det vara lite bättre villkor på den ena eller andra.
 

jumbooze

Medlem
Jag har Ticket Garanti som en lösning för att kunna avboka en privat resa även om jag ej köper en klass som är avbokningsbar. Beroende på pris så betalar man en avgift för försäkringen och sedan om man använder den betalar man självrisken. Ticket garanti, reseförsäkring - Ticket Resor Jag har även använt denna vid resor i jobbet då priset ligger mellan 2-5000 då betalar man 325 för garantin vilket för jobbet är en billig penning jmf med att vänta och köpa biljett i sista sekunden. Framförhållning är inte alltid den starka sidan...

Eurocard har en tjänstereseförsäkring som har en relativt generös & lagom luddig beskrivning:
Måste arbetsgivaren av affärsmässiga skäl ersätta dig med annan person betalas transportkostnader för ersättarens utresa.
Denna skulle man behöva undersöka vilka krav som eg. måste uppfyllas
Eurocard
 
Toppen