Dr. Miles
Expert
StarFlyer (7C) är ett japanskt LCC flygbolag och de har bas i Kitakyushu (KKJ) i västra Japan. Deras flygplansflotta består endast av Airbus A320 med enklasskabin.
De är lite annorlunda för att vara ett LCC flygbolag.
Trots att de är LCC har de mellan 34 - 37 tums avstånd mellan raderna och alla stolar är utrustade med en skärm med AVOD och USB uttag.
Jag hade tillfälle att flyga med dem när jag var i Japan sist därför tänkte jag att passa på att skriva en bildrepportage av StarFlyer, lite annorlunda LCC.
Resan började från Nagoya Centrair flygplats (NGO) i central Japan.
Jag välkomnades av två flygvärdinnor när jag klev ombord. De delade ut hörlurar och filt för dem som ville ha.
Kabinbilder:
Stol:
Beläggning på denna flight var ca 70% och jag och min medresenär fick ett tom säte mellan oss.
IFE:
Uppstigning från Nagoya Centrair:
Servering ombord:
Bordet var ihopvikbart så det tar mindre plats vid användning av halva bordet. T ex när man laddar telefonen via USB kabel.
Framme i Fukuoka
Slutsats:
Det var en av de bästa flygningarna jag har gjort på Japan inrikes flyg.
Bra seat pitch, bra IFE med videoprogram som var anpassade för korta flygningar.
Jag fick också miles till mitt United Mileage Plus konto för jag flög med dem som en ANA flight (codeshare), vilket var en överraskande bonus.
De är lite annorlunda för att vara ett LCC flygbolag.
Trots att de är LCC har de mellan 34 - 37 tums avstånd mellan raderna och alla stolar är utrustade med en skärm med AVOD och USB uttag.
Jag hade tillfälle att flyga med dem när jag var i Japan sist därför tänkte jag att passa på att skriva en bildrepportage av StarFlyer, lite annorlunda LCC.
Resan började från Nagoya Centrair flygplats (NGO) i central Japan.
Jag välkomnades av två flygvärdinnor när jag klev ombord. De delade ut hörlurar och filt för dem som ville ha.
Kabinbilder:
Stol:
Svart läderstol
Fotstöd
Mycket generös seat pitch, ca 20 cm kvar från mina knä till stolen framför mig.
Fotstöd
Mycket generös seat pitch, ca 20 cm kvar från mina knä till stolen framför mig.
Beläggning på denna flight var ca 70% och jag och min medresenär fick ett tom säte mellan oss.
IFE:
12 videoprogram och 8 musikkanaler att välja mellan. Utöver detta finns det flight map.
USB uttag finns för laddning
Säkerhetsdemo på skärmen:USB uttag finns för laddning
Uppstigning från Nagoya Centrair:
Servering ombord:
Drycker var gratis på denna flight och det gick att välja från: Kaffe, japanskt te, äppeljuice, vatten, Minestronesoppa
Ett glas äppeljuice
Ett glas äppeljuice
Bordet var ihopvikbart så det tar mindre plats vid användning av halva bordet. T ex när man laddar telefonen via USB kabel.
Framme i Fukuoka
Slutsats:
Det var en av de bästa flygningarna jag har gjort på Japan inrikes flyg.
Bra seat pitch, bra IFE med videoprogram som var anpassade för korta flygningar.
Jag fick också miles till mitt United Mileage Plus konto för jag flög med dem som en ANA flight (codeshare), vilket var en överraskande bonus.
Last edited: