Senaste nytt

Jag har idag flygit British Airways, med försening!

011430121

Medlem
I lördags flög jag ut till LHR med BA, en försening på 50 minuter vid landingen var vi 30 minuter sena.
Jag skrev i Lounge tråden i lördags att jag träffat en av de starkaste varumärkena här på BC och han skämtade och sa " Peter, vi skall väl inte flyga samma flyg, jag vill inte bli försenad", nej vi hade olika destinationer och olika flygbolag.
Hemresan idag ser ut så här.
Tre timmar försening från London, vad har gjort BA för illa, som ser till att jag blir försenad nästan jämt när jag flyger med dem.
Blir att skriva en EU 261/2004 i morgon.
upload_2015-6-22_22-20-15.png
 

johannesa

Medlem
Var med på samma flight. Har redan lämnat in en claim på 250 euro för en försening på en flight under 1500 km (Heathrow-Arlanda är 1466 km). Som jag förstår det skulle vi varit berättigade ersättning redan vid 2 timmars försening men nu blev det till slut några minuter mer än 3 timmar. Vi får se om de hävdar oförutsedda händelser, tycker det vore magstarkt.
 

agehall

Medlem
Klart de kommer att hävda oförutsedda omständigheter. Att de sedan med 99.999% har fel är en annan sak.

Och @011430121 - jag förstår inte hur du lyckas. Jag vet bara att jag aldrig kommer att våga resa ihop med dig på BA! :)
 

AABack2ARN

Medlem
Noterade igår på Arlandas hemsida att BA781 var rejält sen på grund av sent inkommande plan. Skulle ha gissat mig till att @011430121 var ombord ;)

Är British Airways någon 763a kort just nu? Såg på thebasource.com att Titan Airways G-POWD flyger några inrikessträckor just nu...
 

011430121

Medlem
Inskickat och klart en Claim enligt EU 261/2004. Får se vad som händer, tror mycket på det @doc skrev, nu skall väl erkännas att jag kanske har trott för mycket på honom i bland.
Det var mycket som hände utöver att vi satt ombord i värmen i 3 timmar.
Utöver felet som gjorde att vi blev försenade så var det en passagerare som blev dålig, två av besättningen fick bytas ut strax före avgången, för att deras arbetstid skulle ha överstigit reglerna , detta gjorde att de sista 15 minuterna väntade vi på nya besättningsmedlemmar, kaptenen sa att om vi skulle byta maskin skulle det ta en timme, hon trodde att det skulle gå snabbare att reparera den maskin vi satt i.

@AABack2ARN , jag talade med en person ombord som var väldigt insatt i BA och han sa att det var problem med några 767 or och speciellt för några veckor sedan. Tydligen hade man en i hangar eftersom kaptenen sa att det skulle ta en timme att få den från hangaren och innan den var iordning gjord för kunna flyga rutten.
 

fcx

Medlem
Jag har flugit BA med @011430121 tre gånger, och kommit fram i tid varje gång. Flyger jag utan honom är statistiken dystrare. Kanske att vi tar ut varandra?

Så om @Senator tar med mig också så kanske det blir en bra resa? (Men kanske bäst att boka Radisson, för säkerhets skull)
 

011430121

Medlem
Hur kan det vara en oförutsett händelse? Det är ju enkelt att argumentera för att det borde gå att förutse att när @011430121 är ute och flyger BA så kan förseningen förutses och därför borde gå att undvikas.
BA måste ha läst ditt inlägg här, fick ett mail idag om ersättning 2X250 Euro Ersättningen gäller mig och min pappa.
Detta var mitt andra Case med BA och jag måste säga att det har hanläggs snabbt och korrekt båda gångerna.
Ni övriga känn igen oro, jag har inga BA bokningar just nu
 
Toppen