Senaste nytt

Bagage-incheckning 10 timmar i förväg på Arlanda för Lufthansa-flyg?

Stockholmer

Medlem
Hej,

inför en stundande resa så skulle jag behöva checka in bagage redan på morgonen för ett Lufthansa-flyg så snart checkin-diskarna har öppnat på Arlanda för ett flyg senare på kvällen.

Det gäller ett flyg i affärsklass ner till Frankfurt.

Fungerar det, eller håller SAS hårt på att man får först checka in ett par timmar innan flygets avgång?
 

twiggs

Medlem
23 timmar som tidigast går det att checka in bagage på ARN T5, samma dag lär inte vara några problem iaf.

Däremot så fick jag exempelvis reda på att vissa flygbolag inte tillåter night before check-in av säkerhetsskäl men att LH skulle vara en av dessa tvivlar jag starkt på.
 
Däremot så fick jag exempelvis reda på att vissa flygbolag inte tillåter night before check-in av säkerhetsskäl men att LH skulle vara en av dessa tvivlar jag starkt på.

Låter som en sak amerikanska bolag skulle tillämpa.... Det är SAS som sköter incheckningen på alla Lufthansas flighter så ser de inget problem att du får checka in de 10 timmar innan avgång :)
 

Flying P

Medlem
Finns inte en möjlighet att de skulle hindra detta, dessutom kan du göra mobile/internet/kiosk check in och sedan gå till luggage drop.
 

Tommy

Medlem
Förra året när jag bodde på Radisson Sky City fick jag inte checka in bagaget kvällen före en tidig morgon SAS flight på Arlanda.
 

Dr. Miles

Expert
Lufthansas webbsida säger att night Check-in gäller på olika flygplatser.
Lufthansa skrev:
This is how the late night Check-in works

In general, late night check-in is possible for all flights operated by Lufthansa or one of the Lufthansa regional partners and is available at numerous airports.

The evening before your flight - but at the maximum 23 hours before departure - check in your baggage at a check-in counter or check-in machine and choose your seat. Then you receive your boarding pass. The next day you go directly to your departure gate.

Please note that you can only check in at the check-in counter with an Economy Class ticket in exceptional circumstances. Instead, please check in conveniently online, via your mobile phone or at a check-in machine at the airport.
Late night check-in - Lufthansa ® United States of America
Vorabend Check-in - Lufthansa ® Deutschland

Sedan går man in i deras länk säger den ingenting om Stockholm tillåter night Check-in eller inte.
Flight check-in times (check-in deadlines) - Lufthansa ® United States of America
 

twiggs

Medlem
Förra året när jag bodde på Radisson Sky City fick jag inte checka in bagaget kvällen före en tidig morgon SAS flight på Arlanda.
Det var mindre än 10 timmar till avgång och svaret var en kommentar till twiggs svar

Om det handlade om en inrikesflight från T4 så beror det på att man inte kan magasinera bagage på den terminalen.
I annat fall beror det på okunnig markpersonal då jag själv lämnat in bagage (alternativt haft overnight connection på ARN) långt tidigare än 10 timmar.
 

miamiflyer

Medlem
Jag anländer på ARN ca kl. 20 och ska övernatta där. Har en LH flight som åker 06:05 nästa morgon. Har jag någon chans att få väskorna incheckade kvällen före?
 
Toppen