Senaste nytt

SJ lanserar ny digital underhållningsportal på snabbtåg och dubbeldäckare

BusinessClass

Redaktör
Denna vecka lanserar SJ en ny underhållningsportal på sina snabbtåg och och dubbeldäckare. Portalen erbjuder bland annat 400 magasin, barn- och ungdomsböcker, Spotifyspellistor med kända personligheter samt klassiska konserter med Göteborgssymfonikerna. Dessutom finner man Dagens Industri och Svenska Dagbladet att läsa. Portalen är gratis för samtliga passagerare och finns på X2000, SJ 3000 och dubbeldäckarna.…
 

JWD

Medlem
Så nu har alltså SJ valt att återlansera sin underhållningsportal i en ny tappning? SJ har ju även höjt sin surfpott till 100 MB från tidigare 20 MB. Så nu är det åtminstånde möjligt att kunna lyssna på Spotify i 2 - 3 timmar. Men är det någon som minns när man kunde hyra film på tåget?

På ombord.sj.se kan du lyssna på radio, koppla upp dig mot internet, eller välja
mellan massor av filmer och TV-serier. Oavsett om valet blir action eller tecknat så
är filmen din i 24 timmar. Hinner du inte se klart, så kan du alltid fortsätta hemma.


Källa PDF
 

Palazzi

Medlem
Väldigt bra med SVD o DI !!! Kommer jag nyttja flitigt ☺

Resten har man ju själv tillgång till på telefonen. De flesta har väl nära obegränsat internet, o jag har inte upplevt att tågets egen täckning är bättre mitt i obygden.

Hinner säkert läsa SVD på väg till jobbet o DI påväg hem.
 

johansch

Medlem
Tyvärr gissar jag att SVD och DI går att läsa ienbart i någon usel flash-baserad visare i precis lagom kvalitet att man nästan kan läsa vad det står. PDF? Men då kan ju folk piratkopiera!
 

MBA

Medlem
Jag åkte SJ snabbtåg igår mellan Stockholm och Göteborg och märkte ingen skillnad. Var utan WiFi under stora delar av resan.....
 

Jonas C

Medlem
Trist att det inte finns filmer eller TV-serier. Spotify har man ju i vilket fall som, så ingen större skillnad där.
 

JWD

Medlem
Vad jag vet och upplevt har det varit 200 MB surfpott sedan de strypte det från obegränsat.

Jaså? Jag har helt fått för mig att det enbart var 20 MB. Men då är det bra att du rättar mig så jag fick veta det. För jag använder alltid min egen mobil som hotspot när jag reser med SJ.
 
Toppen