Senaste nytt

Accentfärger... gud så navelskådande

Ok, nu är han där igen, han som bara gnäller på Jettime...

Men nu tänkte jag faktiskt utnyttja era samlade kunskaper om något istället.

NextJet lanserade precis sin "stora nyhet" de har en ny accentfärg på sin personal "NextJet-blå"
10694189_995137063859623_291216668393894872_o.jpg

Detta fick mig att reagera, på JetTime opererade flighter inom Norden (för SAS) bär alltid personalen en mkt snarlik blå färg som accentfärg.
[Insert picture after flight tonight]

Men när jag kikar på JetTimes pressmaterial ser deras uniform ut så här:
Cabin Crew.jpg

Så då måste det vara SAS som har denna blåa färg?
Men icke, på SAS material ser det ut så här:
SAS-crew1-1400x931.jpg SAS-Crew-1400x1051.jpg

Så, vart tusan kommer JetTimes azurblåa accentfärg ifrån när de kör operated by JetTime för SAS?!

/kryper-in-i-naveln-igen
 
Ok, mysteriet både tätnar och har fått en inriktning, en snabb bild googling på "sas crew" hittar jag denna bilden:
IMG_0349.jpg

(Den råkar dessutom vara från BC! Bilder från SAS Privatair cabin crew
Och visar alltså crew från oljelinjen.
Här ser jag att det är exakt den färgen som JetTime använder sig av idag. Men övriga 100 tals bilder på SAS crew visar EJ denna accentfärg.
Så...är det helt enkelt en gammal? eller udda? accentfärg SAS använder sig av och JetTime behöver uppdatera sig?
 
A

Aurora

Guest
Forstår ikke helt hva du mener? Den lyseblå fargen brukes i dag av SAS crew. En kjapp titt på emnetaggen #flysas på instagram. Nyansene varierer etter hvilket filter de har brukt på fotoet, men fargen er jo den samme either way.

11378522_443626899152879_842707236_n.jpg

Longhaul crew i New York denne uken, @susiairsteward

11355853_684960094943820_1977567177_n.jpg

@elinmimmi A320-crew
 

pswe

Medlem
På den gamla goda tiden styrde ju årstiden uniformsfärgen, men antar att det inte är anledningen till det här mysteriet.
 

j-n

Medlem
SAS-uniformen är under förändring! Man håller på att uppdatera den och den nya accentfärgen är den ljusare blå färgen. Som man också kan se i den nya kabinen på 330/340 och även på skylten "SAS GO behind this seatrow"…
De har även nya vita skjortor istället för en beige färg som var tidgare. Kolla in wearetravelers - SAS på bilden längst ner. Där syns den nya blåa färgen på slips och scarf.
 
Toppen