Senaste nytt

Sitt rätt på Garudas toalett

maba

Medlem
Såg denna uppmaning på Garudas flight mellan Jakarta och Bali. Personligen skulle jag inte klara av att sitta som figuren gör nere i vänstra hörnet.

Sitt rätt.JPG
 

HCW

Medlem
Finns det något flygbolag som kör hål i marken? Har själv varken sett eller hört talas om det.
 

Glenn E

Medlem
Hehe , alltid lika roligt med dessa instruktioner.
Det har nog att göra med att många i Indonesien inte har västerländska toaletter hemma utan mer av typen "hål i golvet" där man sitter på huk.
I och för sig är den ju mer hygieniskt men inte om fötterna är på toalettringen.
Typisk enkel toalett nedan.:) Man spolar genom att skopa i vatten från behållaren till vänster.
squat-toilet.jpg
 

mtlmr

Medlem
Det är en standardskylt på ALLA WC (känns det i alla fall) i Indonesien att ha den skylten. Det är också så att jag mer än en gång har varit på toaletter med skoavtryck på ringen...

Precis som vanan knappast finns för oss svenskar att nyttja ståtoalett känns det ytterst konstigt för många indonesier att sitta på en sittoalett, så jag förstår helt och hållet varför de vill göra det i detta fallet meckiga och sitta ovanpå..
 

AndersSt

Medlem
Typisk enkel toalett nedan.:) Man spolar genom att skopa i vatten från behållaren till vänster.
Visa bifogad bild 37561

Gjorde ett misstag vid tjänsteresa i Malaysia.
Det stod en hink vatten på golvet inne på toaletten, jag utgick såklart ifrån att spolningen var trasig så jag "spolade" med innehållet i hinken.
Visade sig senare att det inte alls var något fel på spolningen, hinken var till för de anställda som ville tvätta fötterna före bönen.

De måste tyckt att jag var konstig som hällde ut deras tvättvatten.
 
Såg denna uppmaning på Garudas flight mellan Jakarta och Bali. Personligen skulle jag inte klara av att sitta som figuren gör nere i vänstra hörnet.
Det är faktiskt en rekommenderad position om man skall göra nummer 2: Squatty Potty Review - Healthy Way to Poop | Wellness Mama

Men jag kan tänka mig att risken för att det slutar så här är nog större om man använder den positionen, i synnerhet om man är en liten asiat:
Aftonbladet: Aftonbladet telegram: Kvinna fastsugen i SAS-toalett
 

Unicornone

Medlem
Såna skyltar fanns även på Thai på 70 och det tidiga 80-talet. Vid resa CPH-BKK mellanlandades det i Frankfurt Am Main som det hette då och i Kuwait. Före mellanlandning i Kuwait på ostgående ropade man ut i PA-systemet att toabesök rekommenderades före mellanlandning då det kunde bli "untidy" efter....
 
Toppen