Senaste nytt

Fick jag First trots bokat och betalat Club World?

johhenrik

Medlem
Jag köpte precis en resa till Las Vegas med BA i Club World. Döm om min förvåning när jag fick välja 2K på denna 747. Har de slutat med First på denna rutt och säljer dessa säten som CW eller? Eller har jag blivit uppgraderad redan nu? :)

BA-LasVegas.png
 

agehall

Medlem
De har väl slutat sälja F på den rutten (eller så kommer det att ske till hösten, är inte helt säker) och säljer numera sätena som CW. Är det inte också så att det är gamla F?

Edit: Kollar man i EF så ser man att 747-400 på LHR-LAS inte har F utan bara CW.
 

johhenrik

Medlem
De har väl slutat sälja F på den rutten (eller så kommer det att ske till hösten, är inte helt säker) och säljer numera sätena som CW. Är det inte också så att det är gamla F?
Ingen aning faktiskt. Jag försökte googla men hittade inget. Men även om det är gamla F borde det väl vara bättre säte än CW iaf väl? Var iaf inget F-pris på biljetten, that's for sure. :)

Edit: kan tillägga att denna flight är 18 juli, så det är ju inte hösten direkt, men det är ju inte heller direkt högsäsong för Vegas.
 

agehall

Medlem
Jag hittade en tråd från 2014 på FT som pratade om att gamla F på en hel del rutter skulle bli kvar och säljas som CW, så det är nog vad du har att vänta.
 

johhenrik

Medlem
Jag hittade en tråd från 2014 på FT som pratade om att gamla F på en hel del rutter skulle bli kvar och säljas som CW, så det är nog vad du har att vänta.
Nu när du säger det så har jag nog hört det nämnas här också. Jag läser i princip aldrig BAs forum på FT, så det måste varit här jag hört det tycker jag.
 

johhenrik

Medlem
Jag inser jag ju kunde testa att boka en First till Vegas samma datum för att se om de säljer First eller inte. Det gör de inte, så det stämmer nog att de säljer dessa First-säten som CW helt enkelt. Då är det nog deras gamla F. Jaja, då har jag testat det (exkl service) iaf. :)
 

Homer

Medlem
Det är gamla First med Club World servering, jag har flugit på samma vis från Phoenix till London i höstas, defintivt bättre säten än i Club,

Från business traveller.com

British Airways (BA) old First class becomes Club World - Business Traveller


Nja, det där är gammal info, BA har ju ändrats sig och installerar NF på alla plan de ska ha kvar,
just nu är det nästan 50% chans att man får nya First till Las Vegas.
Det ser man här LAS flights by British Airways - FT Dashboard

1:a klass återinförs officiellt igen 25/10, har man en bokning efter det datumet blir man flyttad till Club,
gäller även Kapstaden och Phoenix (redan återinfört)
 
Toppen