Senaste nytt

Hvordan kan man se om man er oppgradert på Intercontinental?

Totopez

Medlem
Hvordan kan man se om man er oppgradert?
Välkommen till forumet @seppma!
Om du loggar in på ditt IHG-konto och klickar på "Upcoming reservations" så får du en lista över dina bokningar. Om det står Modified på Status så har hotellet gjort något med bokningen, klicka på varje bokning så ser du vilken typ av rum du är bokad i. Observera att det inte är något definitivt, det kan ändras åt olika håll fram till incheckning.
 

johhenrik

Medlem
Hvordan kan man se om man er oppgradert?

Välkommen till forumet @seppma!
Om du loggar in på ditt IHG-konto och klickar på "Upcoming reservations" så får du en lista över dina bokningar. Om det står Modified på Status så har hotellet gjort något med bokningen, klicka på varje bokning så ser du vilken typ av rum du är bokad i. Observera att det inte är något definitivt, det kan ändras åt olika håll fram till incheckning.

Det kan också vara bra att veta att de flesta hotell (enligt min erfarenhet) väntar in i det sista innan de uppgraderar bokningen. ICs i Shanghai modifierar aldrig bokingen i förväg, utan det sker en uppgradering vid in-checkning, så de ser man aldrig i förväg vad man får. Några få kan uppgradera rätt tidigt, exempelvis IC Le Grand i Paris samt IC Park Lane i London. Dessa kan dock, precis som @Totopez säger, sen ändras. Oftast får man en "minimum" uppgradering och sen om det öppnar upp bättre rum så petas man upp.
 

seppma

Medlem
Takk for svaren. Har fått oppgradering til clubroom eller junior suite på CP Helsingfors alle gången jag har varit der, samma med rom med utsikt på CP Dubai og IC Dubai disse gången har jag bästilt billigaste rommen. Blev oppgradert til suite på IC Kuala Lumpur men då hadde jag bästillt Club room, i IC Singapore blev oppgraderingen inte så bra der hadde vi også Club room. Blir intressant og se vad vi får på IC Bangkok og CP Bangkok här har vi bästillt Club room på båda hotellen.
 

johhenrik

Medlem
@seppma
Vilken status har du på IHG? Platinum Ambassador? RA?

Ang IC Bangkok så fick jag en diplomatic suite första gången jag bodde där. De sa att de gav mig den för att det var min första gång. Dem är stora. Annars brukar man få en corner suite där som RA. Dem är inte alls dumma heller tycker jag, även om de är en femtedel i storlek av Diplomatic. :)

Jag har Club bokat på IC KL om en och en halv månad. Har tre nätter där.
 

seppma

Medlem
Platinum Ambassador. Hoppas att du får suite på IC KL. Club Loungen på IC KL var bra og med veldigt trevlig personal. Bästa Club Lounge jag har besökt är Singapore.
 

flapps

Medlem
Fortsätter i denna tråden istället för att dra igång en ny.
Jag har en bokning på Intercontinental Sydney senare i höst och jag bokade ett 1 King Club Deluxe Eastern Harbour Room då jag har en ambassador certificate att utnyttja. Vill ha en go helg där med lounge tillgång m,m. Fick bekräftelse på bokningen. Nu ser jag på min bokning att den är modified ner till en 1 King Harbour Bridge View rm. Så min fråga är: Är jag nergraderad eller får jag en uppgrade vid incheckning? Har skickat ett mail till hotellet också men har inte fått något svar ännu. Kanske någon av er har koll?

mvh / flapps
 

Rctapper

Medlem
Du har nog fått ett rum med bättre utsikt och så fixar dom club accessen på plats när du checkar in.

När jag bodde på IC Istanbul bokade jag ett club rum med park utsikt men fick en Seaview business suite och så la dom till club accessen vid incheckningen.
 
Toppen