Senaste nytt

Kvalificering i sista minuten, eller?

agehall

Medlem
Jag och fru Agehall ska till NYC över jul och nyår. Jag håller som bäst på att leta hotell och ganska högt upp på listan står Hilton Millenium som ligger mittemot Ground Zero.

FT gav mig ledtrådar som till slut ledde fram till https://www.hhonors.com/landingpages/mvp.aspx som säger att jag kan bli HH Gold på 9 nätter inom 90 dagar och sedan gäller statusen till april 2013. Det är ju en ganska bra deal imho, men det skulle bli ännu bättre ifall HHonors skulle kunna låta mig kvalificera i början av 2012 istället för den 28/12 2011... (Då skulle statusen gälla till april 2014!)

Vad är erfarenheten av att kvalificera sig så sent på året? Eller kommer det automatiskt bli så att jag kvalificerar 2012 då mina nätter antagligen inte registreras förens jag checkar ut?
 

joemume

Medlem
Min känsla här är ju att nätterna registreras vid utcheckning, så du borde kvalifcera under 2012. Men jag har aldrig prövat detta med just Hilton, så jag gissar lite här.. :)

MVP-promon är kanon, den har varit aktiv länge nu och verkar fortsätta även framgent!
 
Millenium Hilton är riktigt coolt för den som inte är van att bo i skyskrapa.

Se till att få ett high-floor room (46-55) och insistera på ett hörnrum - dom är sjukt mycket bättre än dom vanliga rummen för du får stora fönster åt två håll. Du ser frihetsgudinnan om du har fönster söderut och hela stan inkl Empire State building om du bor norrut.
 

Fredrik

Medlem
Jag bodde på Millenium Hilton för ett år sen men jag hade ett vanligt standardrum...

Min utsikt var över arbetena på Ground Zero och jag tyckte det var helt ok också men jag hade nog gärna...

Jag fattar förresten inte riktigt vad MPV-promon handlar om. Vad är MVP i Hiltontermer?
 

Concorde

Founding Member
Sorry att jag klampar in här med en tillrättavisning, men har sett och hört det lite för ofta.

En liten uppmaning efter att ha bott i NYC, passerat WTC dagligen samt fortsatta regelbunda resor till NYC; Ingen i New York kallar platsen Ground Zero längre. Sitter det skyltar runt platsen som kallar det "Ground Zero"? Jag har sett och hört flera gånger när turister frågar locals "Excuse me where is Ground Zero?". Det är samma irriterade och ledsna blick varje gång. Man upplever det som okänsligt och en sorts brist på respekt.

"After the attacks, hospital workers and police officers began referring to the World Trade Center site as "Ground Zero"". Det är ett allmänt begrepp för den centrala punkten på marken där en explosion skett, ofta atombomb. Inget unikt för platsen. Av någon anledning har folk utanför NY och USA fått detta på läppen.

Det är fortfarande World Trade Center.
 
Toppen