Senaste nytt

Hur är det att flyga Air Force One?

Snubblade över en i mina ögon intressant beskrivning av hur det är att flyga Air Force One på fråga-svars-sajten Quora: Air Force One: What's it like to fly on Air Force One? - Quora

För att citera Peter Marquez som skrivit ett mycket intressant svar: "The staff is amazing and after flying on AF1 you will NEVER want to fly commercial again." Eller för att travestera SQ: "a class above suites".

Fördelarna är uppenbara: flyga tillsammans med presidenten och andra betydelsefulla, fantastisk service, oslagbar komfort, inte behöva sitta ner vid landning...

Nackdelarna å andra sidan är att det varken ger intjäning av mil, högre statusnivå på plastkorten eller är möjligt att boka som bonusbiljett. Men det skulle i alla fall jag kunna leva med. :cool:

Dr. Miles

Expert
Det varierar nog vilket/var i planet man sitter. ;)

Här är en bild av en stol som användes på japanska statens officiella flygplan (motsvarighet till Air Force One).
Ser inte så lyxig ut.
125405518049216322307_09920_51.JPG

(Källa: Yahoo Bog)

Khadafis
img_news.aspx

(Källa: Kyodo Press)

Putins
51.jpg

62.jpg

(Källa: Home Designing)

Ett rum på Air Force One
Bush_and_Koizumi_in_Air_Force_One.jpg

800px-Barack_Obama_meets_his_staff_in_Air_Force_One_Conference_Room.jpg

(Källa: Wikipedia)

Last edited:
Är du säker på att dom inte behöver sitta ner?
Jag har ju inte åkt själv, men det är vad som beskrivs i svaret:

First, as we started to descend I instinctively went back to my seat and buckled up. But I noticed a lot of the other "frequent flyers" were still up and walking around. So I asked one of them, "When are we supposed to sit down?" They just kind of laughed at my "noob question" and said something to the effect of-- "You don't really have to sit down at all just watch how the pilot lands this thing." So people were still up and walking around as the plane landed. For someone who had only flown commercial it was a fascinating to me for some reason. Sure enough- the pilot put her down like a feather and came to a gentle stop.

Toppen