Senaste nytt

Har SAS gett upp Barcelona?

AABack2ARN

Medlem
Att SAS har dragit sig ut från Madrid visste jag om, men nu verkar det också som om de knappt flyger till Barcelona heller :(

Från och med augusti kan jag inte hitta något direktflyg från Stockholm till Barcelona. Från och med 08AUG ej heller direktflyg från Köpenhamn till Barcelona.

Ett antal dar i veckan under hela augusti flyger de dock från Oslo till Barcelona.

Framför allt Barcelona men även Madrid borde ju ha en viss del turister och affärsresenärer, men underlaget verkar uppenbarligen inte räcka till.

Eller är konkurrensen för hård från Kjos och Vueling? Kommer vi i fortsättningen enbart få se SAS (semester)flyg på sträckor ingen annan flyger..? :(
 

HCas

Medlem
Har också lagt märke till det, ska till Barcelona en sväng i september med jobbet. Jag kan inte boka hur jag vill på grund av resepolicy etc. så nu lutar det åt att det blir norsken direkt ner och sen SAS hem via Oslo. Känns inte optimalt direkt. :(
 

AABack2ARN

Medlem
Skall man till Madrid har ju Iberia har nackdelen att man måste få två hotellnätter i Madrid för en arbetsdag. Barcelona går att kombinera lite bättre men visst är det LH/LX som får bli alternativet inom Star Alliance.

Mest förvånad över att SAS har "ger upp" Barcelona redan i början av augusti (förutom från Oslo). Det borde kunna fungera med flyg dit åtminstone augusti ut.
 

AABack2ARN

Medlem
Om din du med "utan problem" menar att hitta flighter för att åka på en (kort) weekendresa tll Barcelona så verkar det stämma. SAS startar uppenbarligen upp linjen igen under oktober och november med resor fredag, lördag och söndag samt under november på torsdag, lördag och söndag.

Synd bara att det inte rikigt passar ihop med normala arbetsmöten. Så det lär väl bli norsken eller Vueling :(
 

joemume

Medlem
Om din du med "utan problem" menar att hitta flighter för att åka på en (kort) weekendresa tll Barcelona så verkar det stämma. SAS startar uppenbarligen upp linjen igen under oktober och november med resor fredag, lördag och söndag samt under november på torsdag, lördag och söndag.

Synd bara att det inte rikigt passar ihop med normala arbetsmöten. Så det lär väl bli norsken eller Vueling :(
Ja, korrekt. Det är så jag sökt, helt klart. Synd att de inte kör hela veckan, noterade inte det förrän nu - misstänker att underlaget är för svagt. Både LH och LX flyger ju dock, med samma priser som rödnosarna, eller i vissa fall t.om lägre.
 
Toppen