Senaste nytt

Problem med namn BA executive club och USA bokningar

MarcusC

Medlem
Har i min BA profil endast mitt tilltalsnamn och efternamn. Vid USA bokningar skall man ju boka biljett med sitt fulla namn ( dvs bokning såsom det står i passet)

Men det innebär min BA profil inte klickar/matchar. Även om BA kortet ligger inne så har jag inte fått några poäng och online retro claim fungerade inte heller. Vid kontakt med BA Executive Club så säger dom att de har annnat namn i bokning än min profil..!!

Hur gör övriga här?

Har inte detta problem på ex vis Lufthansa/SAS

Nu måste jag skicka in boardingkort/passkopia etc, lite småbökigt.
 

kristerj

Medlem
Jag har alltid bara bokat biljetterna till USA med tilltalsnamn och efternamn (dvs samma som i BAEC profil). När jag sökt ESTA har jag angivit alla förnamn. Har fungerat utan krångel för mig, så du kan nog boka biljett med bara tilltalsnamnet, detta finns ju med i ditt pass.
 

SNIFF

Medlem
Det viktiga brukar väl ändå vara att namnet man reser med också är första namnet i passet?
Det är ju inte alltid man har tilltalsnamn som förstanamn.

Exempel: Peter Erik Svensson - tilltalsnamn; Erik.
 

agehall

Medlem
Det är bra om det är så, men inte nödvändigt. Jag har inte mitt tilltalsnamn som första förnamn. (Detta ska jag dock ändra på för att underlätta lite)
 

nissefalk

Medlem
Jag har 3 första namn varav mitten namnet är mitt tilltals namn, har bara tilltalls namn och efternamn på alla mina bokningar och profiler, fungerar utan problem
 

doc

Medlem
Jag anger bara mitt andra förnamn som är tilltalsnamn i bokningen som också är det som finns i min profil. Sedan i APIS anger jag samtliga namn enligt passet och i ESTA anger jag mitt första förnamn i passet (enligt reglerna för ESTA), så det blir tre olika varianter.
 

Paby

Medlem
Jag använder bara tilltalsnamn och efternamn när jag reser samt i alla FF-profiler. Mitt tilltalsnamn är mitt andra namn i passet. Med *A har det aldrig varit några problem men i OW har det strulat ett par gånger. En BA-anställd har vid nåt tillfälle påtalat att jag borde resa med alla namn men därefter gått vidare med incheckningen som den var. Framförallt AAs system verkar ha svårt för att fatta ibland vid incheckning i automater och behöva handpåläggning..

I APIS anger jag alltid alla namn såsom dom står i passet.
 
Toppen