Senaste nytt

Dubbelkabin i F ?

Tostarp

Medlem
Tänkte ta med frun till Asien i höst, och vill gärna åka i F. Tyvärr så verkar typ kabinerna vara endast i 'enkelrums-variant' och det verkar ganska tråkigt att ligga i varsin låda och dricka skumpa själv.

Finns det något bolag i *A som har någon sorts 'dubbelkabin' i F?
 

Flying P

Medlem
Vet inte om du bara vill ha kabin i den bemärkelsen att det ska gå att stänga dörrarna eller om det är OK med två säten bredvid varandra men med öppen mot medpassagerarna?
Lufthansa, Swiss, Singapore Airlines, Thai Airways, Asiana, British Airways, Emirates är några av bolagen där man kan sitta bredvid varandra i F, och några av dessa kan bli privata dubbelsviter.
 

Tostarp

Medlem
Ok, jag är inte så van att åka i F (även om jag gjort det några ggr men för ett antal år sedan) och är inte riktigt insatt i detaljerna men har förstått att nuförtiden så har vissa plan riktiga små kupéer med dörr o allt. Dvs totald avskiljdhet, vilket hade varit roligt tillsammans med hustrun.

Att sitta i ett större säte bredvid andra (ev med skynke) och hålla hand tycker jag kan kvitta, då räcker C gott o väl.

Om jag tolkar dig rätt så finns det alltså 'privat-hytter' för två eller...?
 

GillBates

Medlem
Singapore Airlines är väl de som har den bästa dubbelsängen. Etihad apartment går ju också att sova jämte varandra.
Många bolag tillåter ju också att man dinerar tête-at-ête i F vilket är trevligt. Annars funkar det rätt bra att sitta i mitten-sätena, tycker jag.
Hoppas på en trevlig resa!
 

Jonas C

Medlem
Om man talar om dubbelkabin i sin sanna bemärkelse, så är väl Etihad Residence den enda som tillåter två passagerare.
 

AABack2ARN

Medlem
Tänkte ta med frun till Asien i höst, och vill gärna åka i F. Tyvärr så verkar typ kabinerna vara endast i 'enkelrums-variant' och det verkar ganska tråkigt att ligga i varsin låda och dricka skumpa själv.

Finns det något bolag i *A som har någon sorts 'dubbelkabin' i F?

Låter som ett fantastiskt lyxproblem :)
 
Toppen