Senaste nytt

SAS har luft under vingarna

Ur rapporten sid 5: "SAS handlar upp externa varor och tjänster för cirka 24 mdr SEK år ligen. Under andra och tredje kvartalet genomförs en upphandling av hela catering-tjänsten som förväntas medföra årliga besparingar om ca 75 MSEK."

Hum... Kan det vara så att det var inför framtagande av kravspec till upphandlingen som dom kom på att begränsa drycken i Plus för att få ett bra pris på hela cateringverksamheten?
 
Ur rapporten sid 5: "SAS handlar upp externa varor och tjänster för cirka 24 mdr SEK år ligen. Under andra och tredje kvartalet genomförs en upphandling av hela catering-tjänsten som förväntas medföra årliga besparingar om ca 75 MSEK."

Hum... Kan det vara så att det var inför framtagande av kravspec till upphandlingen som dom kom på att begränsa drycken i Plus för att få ett bra pris på hela cateringverksamheten?
En besparing på 3 promille...
 
Ja antalet ökar men jäklar vad trångt o orimligt det blir.... När jag flög Stavanger - Oslo - Stockholm var det 10 rader plus Stavanger - Oslo och då fick jag enbart seatblock sen Oslo - Stockholm var det 11 rader plus och fanns ingen som hade seatblock vad jag såg..... Känns inte så "premium" (Economy).
 

MarkusL

Medlem
Ja antalet ökar men jäklar vad trångt o orimligt det blir.... När jag flög Stavanger - Oslo - Stockholm var det 10 rader plus Stavanger - Oslo och då fick jag enbart seatblock sen Oslo - Stockholm var det 11 rader plus och fanns ingen som hade seatblock vad jag såg..... Känns inte så "premium" (Economy).

Plus börjar bli riktigt urvattnat på korta flygningar, på vissa inrikesresor är halva kabinen PLUS och då är det knappt att crew hinner med servering till hela kabinen.
 

AABack2ARN

Medlem
Har flugit med (minst) 15 rader business mellan Stockholm och Köpenhamn. Med full servering... Det funkade då så det borde kunna fungera nu om det inte var så att SAS skurit ned på personalen ombord... :(
 
A

Aurora

Guest
Har flugit med (minst) 15 rader business mellan Stockholm och Köpenhamn. Med full servering... Det funkade då så det borde kunna fungera nu om det inte var så att SAS skurit ned på personalen ombord... :(

Hvordan får folk seg til å tenke disse tankene? :p Noen ganger fascinerer det meg hva folk "ser for seg". Selv ikke Ryanair kan kutte ned i personalet ombord, da det er myndighetspålagt med 1 cabin crew per 50 seter i ett flygplan. Slik er europeisk lovgivning, og derfor kan man innimellom oppleve delays pga mangel på cabin crew i luftfarten... Flygplanet kan nemlig ikke ta av uten at man har nok crew (+/-).
 
Toppen