Senaste nytt

Tips för Miami och Key West 3 dagar i augusti

palmen

Moderator
Kommer ha 3 dagar i början på augusti i Miami och Key West. Kommer landa runt 17-tiden på dag 1 och åker hem ungefär samma tid 3 dagar senare.

Vad ska vi göra? Det är jag och en polare som åker och vi har inget emot lite stränder, gott att dricka men inget häng på nattklubb.

Vi har en preliminär plan enligt följande. Bokat första natten i Downtown Miami på IC. Enkelt att ta sig ut till Miami Beach på kvällen efter att vi checkat in. Dag 2 börjar vi med sightseeing i Miami innan vi hämtar ut hyrbilen vid 15-tiden ungefär och kör mot Key West. 2 nätter i Key west på Crown Plaza innan vi behöver åka tillbaka vid lunch någon gång på dag 3.

Är detta upplägg helt fel? Hotellen är helt avbokningsbara så vi kan ändra om vi vill.
Hyrbil? Vi tänkte ta en cab, är det ett misstag eller the way to go (mycket solskyddsfaktor kan säkert behövas om det är soligt)?
 

Troy1

Medlem
Everglades på vägen ner mot Key West kanske? Men det beror ju på era prioriteringar och tid. Att se vilda aligatorer på nära håll tyckte jag var lite häftigt. Sen är det väldigt intressant natur.

Kör ni själva behöver det inte ta allt för lång tid extra. Men med cab vet jag inte. Kul väg att köra annars tycker jag.
 

Resenären

Medlem
Hyrbil? Vi tänkte ta en cab, är det ett misstag eller the way to go (mycket solskyddsfaktor kan säkert behövas om det är soligt)?

En kollega fick många undrande blickar när han ville hyra en cab. Taxi???
En 'convertible' kan vara skönt, men tänk på att solen bränner och AC'n får jobba ordentligt.
Själv tyckte jag att vägen ut till Key West var enformig och vände efter en god stund från Miami. Håller med om att Everglades är sevärt. Åk med de "dånande" träskbåtarna, besök alligator-farm mm.
 

palmen

Moderator
Jo jag läste den andra tråden om Florida, men vi är där under helt andra tider på året och betydligt kortare tid.
Vi ska som sagt köra själva, "bil utan tak", kärt barn har många namn, det är tanken i alla fall.

@flum
Vi har som sagt ingen aning om var vi ska bo, så bokade bara något där jag har status för att ha någon backup. Det är därför jag nu behöver lite tips på var man faktistk ska bo och vad man ska göra :)
 

Direktorn

Medlem
Skulle gärna hyra en cab och köra ut till Key West. Har kört vägen 4 ggr och kör gärna igen. Skulle definitivt reka middag på Joes Stone Crab i Miami beach. Grymt läckert. Key West är fint med cool stämning men inte just nån playa.
 
Toppen