Senaste nytt

Byte av anslutning i Los Angeles med United i First.

SNIFF

Medlem
Vänner,

jag har ett i-landsproblem! Vad tror ni mina chanser är att kunna komma med den tidigare flighten (läs nedan) om jag ber snällt i transferdisken?

ARN - ZHR - LAX - SAN är min resa.
Jag ankommer med SWISS, LX040 i F till LAX söndag, 21/6.

LX040 landar 1645.

Mitt anslutningsflyg, United First (A-klass)
UA5611 avgår 2300 - medför en rätt lång layover.

Min kollega landar 1635 på LAX med Lufthansa och hinner således med en tidigare anslutning. LH8892 / UA6341 avgår 1831.

Det gick inte att boka min biljett med UA6341 eftersom jag inte har minst 120 minuter mellan ankomst och avgång. En förändring av bokningen kostar 4400kr och är inget jag direkt känner att jag vill punga ut med. Samtidigt ville jag inte ta en chans att boka dem som separata flyg och riskera att missa min anslutning.

Tid mellan 1645 - 2300 = 6h 15 min, 375 min.
Tid mellan 1645 - 1831 = 1h 46 min, 106 min.
Tid mellan 1645 - 1831 = 1h 56 min, 116 min.
Varför min kollega fick boka en flight med transfer kortare än 120 min vet jag inte...

Min fråga:
Vad tror ni mina chanser är att kunna komma med den tidigare flighten om jag be snällt i transferdisken? - Säg att det tar 30-45-60-90(jag vet inte) minuter att komma igenom security och få tag i väskor etc.

Hör och häpna, jag kan till och med tänka mig att inte åka United First eller så ner till San Diego!
 

palmen

Moderator
De brukar väl vara relativt schysta att låta en komma emd på standby för en tidigare flight. Incheckat bagage kan dock "ställa till det" lite. Har blivit ombokad med United och Virgin America till tidigare flyg utan problem när jag frågat vid gaten för det tidigare planet.
 

SNIFF

Medlem
Jag får helt enkelt försöka och se vad som händer. Man kan ju hoppas att United First kan vara till hjälp.

@palmen : Tips på Lounge på LAX att hänga i om det skiter sig? Har EBG, TK Elite, Etihad Gold samt Priority Pass.
 

mha321

Medlem
Utan incheckat baggage så har jag lyckats med en sådan flera gånger. Att du har star gold hjälper definitivt, även om det förstås inte är lika ta som Uniteds egen status.

Men det gäller att du kommer igenom immigration hyfsat snabbt. Är det nära boarding kommer alla andra på standby redan ha norpat alla platser. Risken är att du får välja mellan att ta ditt bokade flyg eller nedgradera till Eco. Bara att prioritera...
 

SNIFF

Medlem
Jag kommer hellre fram 5h tidigare än väntar på LAX.

@mha321
Visst bör jag kunna ta en diskussion om standby i transferdisken eller är den diskussionen hänvisad till gaten? Har aldrig åkt med United i modern tid.
 

mha321

Medlem
Jag kommer hellre fram 5h tidigare än väntar på LAX.

@mha321
Visst bör jag kunna ta en diskussion om standby i transferdisken eller är den diskussionen hänvisad till gaten? Har aldrig åkt med United i modern tid.
Gate eller lounge brukar jag använda beroende på hur mycket tid jag har.
 
Toppen