Senaste nytt

Fråga om uppgradering från SAS GO till PLUS i sommar

Hej!

Jag och tjejen flyger ARN-EWR 17 juni i GO. Har 35.000 EB Poäng att bränna och tänkte försöka uppgradera oss till Plus.
Vad tror ni ger störst chans - ansöka om uppgradering via sas alt. vid incheck/gate? Förstår att beggars cant be choosers men ser gärna att vi sitter bredvid varandra så att en uppgraderas är inget option.

Tacksam för synpunkter och feedback.
 

Nemo

Medlem
Hej!

Jag och tjejen flyger ARN-EWR 17 juni i GO. Har 35.000 EB Poäng att bränna och tänkte försöka uppgradera oss till Plus.
Vad tror ni ger störst chans - ansöka om uppgradering via sas alt. vid incheck/gate? Förstår att beggars cant be choosers men ser gärna att vi sitter bredvid varandra så att en uppgraderas är inget option.
Tacksam för synpunkter och feedback.
Kolla gärna in trådarna
http://www.businessclass.se/forum/t...-vid-gate-med-poäng-och-vad-kostar-det.16314/
http://www.businessclass.se/forum/t...-business-class-för-sas-eurobonus-poäng.1207/
Flyger ni på pengar eller poäng? Har ni status EBS/EBG eller liknande? Specialkost? Bokningsklass?
Uppgradering till hgre klass och komfort - SAS
 

agehall

Medlem
Vill du maximera, så ansöker du om uppgradering i förväg på sas.se och om den inte går igenom så kollar du vid incheckning om du kan uppgradera för poäng.

Skulle även rekommendera att du tittar på vad det kostar att använda OptionTown för er flight. Om ni skulle bestämma er för att ansöka om OptionTown-upgrade så gör du nog bäst i att inte samtidigt söka poänguppgradering via SAS.se då detta kan strula rätt rejält ibland utan då har du bara stand-by upgrade som fallback.
 
Ansökte om uppgradering med poäng från GO-PLUS via sas för ett par veckor sedan.
Flyger SK903 imorgon onsdag och har fortfarande inte fått ngt svar, däremot har jag fått ett mail där sas erbjuder cashupgrade -
Försöker det sälja innan poäng kan användas?
Enl. expertflyer finns det flera lediaga platser i PLUS.
Är det ngn idé att ringa sas om jag inte hör ngt eller ska jag prova upgrade vid check in?

/Jonas
 

Carl

Medlem
Fick ett liknande mail när jag reste för två veckor sedan. 1595kr ville dom ha från Go till Plus. När jag kom ut till ARN för att checka in hade SAS redan uppgraderat mig (EBG) medan min flickvän som är EBS (OBS olika bokningsnr) satt kvar i Go. Vi fick då ett erbjudande om att köpa en uppgradering för 1.000kr åt henne vilket jag anser är en bra deal.
Var ute i hyfsat god tid så finns det stora möjligheter att det löser sig
Trevlig resa
 

Rctapper

Medlem
Försökte uppgradera med OptionTown innan avresa men lyckades inte.
Det fanns gott om plats i plus så jag fattar inte varför förfrågan via OptionTown inte gick igenom.

Kunde dock uppgradera för poäng vid gaten, eftersom hela familjen var med så gick det åt en del poäng!
 

palmen

Moderator
Försökte uppgradera med OptionTown innan avresa men lyckades inte.
Det fanns gott om plats i plus så jag fattar inte varför förfrågan via OptionTown inte gick igenom.

Kunde dock uppgradera för poäng vid gaten, eftersom hela familjen var med så gick det åt en del poäng!
Välkommen till forumet.
Tyvärr är det inte så enkelt med optiontown att den går igenom även om det finns platser lediga i plus. Kan vara så att SAS hellre släpper platserna för att uppgradera med poäng.
 

Rctapper

Medlem
Jag skall försöka igen med Optiontown på höst resan till HongKong!
Man kan ju inte ge upp efter första försöket!
 

Kris

Medlem
Skulle dubbelkolla poängkostnad för uppgradering på flygplatsen (SAS longhaul). Gick till SAS nya eminenta, snabba, tilltalande (håller där....) hemsida. Tänkte att sidan där det berättas om uppgradera din resa verkar passande Uppgradera din flygbiljett till SAS Plus eller SAS Business - SAS
Någon som lyckats hitta kostnaden för att uppgradera med poäng där? Länken i "uppgradera på flygplatsen" leder mig fint till 404 void. Eller är det gömt någon annan stans på den fina nya hemsidan? Jag har hyffsat koll på vad det brukar kosta, men känns alltid trevligt att få det verifierat av leverantören.
 
Toppen